וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נפתח בירידות חדות

שירלי יום-טוב

7.11.2002 / 16:50

המסחר בטבע הופסק בבורסה בת"א לאחר הודעת החברה על הפסקת הניסוי בתרופת הפרומיס; הנאסד"ק מאבד בפתיחה כ-2%; צ'ק פוינט מאבדת 3%

יום המסחר נפתח בירידות חדות למדי במדד הנאסד"ק על רקע אזהרת סיסקו אמש לאחר המסחר. הנאסד"ק יורד כעת ב-1.9% והדאו מאבד 0.9%.

בין המניות הישראליות הנסחרות, מניית טבע מאבדת כעת כ-2.5% למחיר של 74.3 דולר לאחר הפסקת המסחר בבורסה בת"א, על רקע הודעת החברה על הפסקת הניסוי הקליני בתרופת הפרומיס. צ'ק פוינט יורדת ב-3% למחיר של 15.1 דולר וקומברס מאבדת 0.1% למחיר של 9 דולרים.

סקירת טרום מסחר

אזהרת הרווח ששיגרה אמש סיסקו לשוק צפויה היום להקשות על סקטור מניות הטכנולוגיה מלרשום יום נוסף של עליות. עוד צפויה להשפיע היום על השווקים הורדת הריבית אמש על ידי הבנק הפדרלי, בשיעור חד מן הצפוי, שהתקבלה בהפתעה אצל המשקיעים. בשעה זו נראה שהשפעתה של אזהרת הרווח גדולה יותר, שכן החוזים מורים על פתיחת מסחר שלילית בירידה חדה של 2.2% בנאסד"ק ושל 1% ב-S&P500.

סיסקו , יצרנית ציוד רשתות האינטרנט הגדולה בעולם, עברה אומנם לרווח ברבעון שהסתיים אצלה ב-26 באוקטובר, אך הזהירה מנפילה בהכנסות ברבעון הנוכחי. החברה דיווחה על רווח נקי של 618 מיליון דולר, לעומת הפסד של 268 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2001. החברה פירסמה תחזית עגומה להמשך. החברה הזהירה כי הכנסותיה ברבעון הנוכחי, שיסתיים בינואר 2003, ייפלו בכ-4% מהרבעון שחלף. החברה ציינה כי לקוחות החברה עדיין נוקטים משנה זהירות בכל הקשור להוצאות הון על טכנולוגיה.

אמש, בחלקו האחרון של יום המסחר, התקבלה ההודעה על הורדה חדה מן הצפוי של הריבית הבסיסית בארה"ב בשיעור של חצי אחוז. השווקים הגיבו אמש בעליות והנאסד"ק והדאו הוסיפו 1.3% ו-1%, בהתאמה.

בין החברות הישראליות עשויה היום לרכז תשומת לב מניית אמדוקס לאחר פרסום הדו"חות אמש לאחר המסחר. המניה עלתה אמש ב-10% במסחר שלאחר הסגירה בעקבות הצלחת החברה לעלות על תחזיות האנליסטים ולדווח על הכנסות של 355.5 מיליון דולר ורווח נקי בנטרול הוצאות חד פעמיות של 19 סנט למניה. תוצאות אלו הן בהתאם לתחזית שנתנה החברה בסיום הרבעון הקודם. יחד עם זאת, ההפסד הנקי כולל הוצאות חד פעמיות של 77.7 מיליון דולר והוא הסתכם ב-8.9 מיליון דולר. בנוסף, הנמיכה החברה תחזיות לרבעון הבא, כך שאלו עומדות כעת על הכנסות של 333-338 מיליון דולר - ירידה נוספת של 5%-6% מהכנסות הרבעון שחלף.

חברת פארמוס דיווחה הבוקר על רבעון נוסף ללא הכנסות וגידול בהפסדים ובהוצאות. החברה, המפתחת את תרופת הדקסנבינול, דיווחה על הפסד נקי של 5.4 מיליון דולר או 10 מיליון דולר לרבעון השלישי ביחס להפסד נקי של 3.4 מיליון דולר או 6 סנט למניה ברבעון הקודם. הוצאות המו"פ של החברה צמחו ב-85% מהרבעון המקביל לרמה של 4.1 מיליון דולר. חיים אביב, מנכ"ל החברה, ציין כי החברה לא תפויה לרשום הכנסות מהדקסנבינול לפני 2005. פארמוס נסחרת לפי שווי שוק של 64 מיליון דולר כשבקופתה 25.5 מיליון דולר.

חברה נוספת שלא רשמה הכנסות ברבעון שחלף היא קריקס , המפתחת אף היא תרופות מתקדמות. החברה דיווחה על הפסד נקי של 3 מיליון דולר או 15 סנט למניה בהשוואה להפסד נקי של 1.3 מיליון דולר או 7 סנט למניה בתקופה המקבילה. בקופת המזומנים 26.8 מיליון דולר - ירידה של 11.1 מיליון דולר מסיום שנת 2001.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully