וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: מימושים אחרי יומיים של עליות חדות

אילן מוסנאים

7.11.2002 / 17:23

המעו"ף ירד ב-1% במחזור בינוני של 180 מ' ש'; המסחר בטבע נעצר עקב הפסקת ניסויי ה-Promise; כור איבדה עוד 1.8%; אלביט מערכות טיפסה ב-2.3%;

המסחר התאפיין היום במימושים, אחרי העליות החדות בשני ימי המסחר הקודמים. פתיחת המסחר העידה על המשך המגמה החיובית מאז פיזור הממשלה והמדדים המובילים נסחרו בעליות של כ-1%.

עם זאת, בשעות הבוקר המאוחרות נחלשו העליות עקב המגמה המעורבת באירופה והצפי לפתיחה שלילית במסחר בארה"ב. אזהרת הרווח של בנק לאומי שלחה את מדד הבנקים לירידות של יותר מ-2% והעבירה את הבורסה לירידות שערים.

בסיום המסחר ננעל מדד המעו"ף בירידה של 1% ל-339.9 נקודות ומדד ת"א 100 נסגר בירידה של 0.5% לרמה של 334.8 נקודות. מדד התל-טק 15 עלה ב-0.7%. מדד מניות הבנקים רשם ירידה של 2.9%. מחזור המסחר הצטמק לעומת הרמה של כ-315 מיליון שקל אתמול והסתכם בכ-180 מיליון שקל.

מניית בנק לאומי ירדה ב-4.2% בעקבות הודעת הבנק כי ירשום הפרשת ענק ברבעון השלישי של למעלה מ-620 מיליון שקל - גידול של יותר מ-10% לעומת הרבעון המקביל ב-2001. הבנק ניסה להרגיע את המשקיעים, והודיע כי הרווח הנקי ברבעון לא יהיה נמוך מברבעון השלישי של 2001 - 111 מיליון שקל. המשקיעים ציפו לרווח גבוה בהרבה של יותר מ-250 מיליון שקל.

יתר מניות הבנקים הגיבו להודעה של בנק לאומי בירידות שערים. מניית בנק הפועלים ירדה ב-2.9%, מניית בנק המזרחי איבדה 1.3% ומניית בנק דיסקונט ירדה ב-1.2%.

אתמול פורסמה הערכת שווי של בנק לאומי שערכה חברת קסלמן פיננסים בהזמנת חברת הביטוח מגדל. בקסלמן העריכו אתמול כי השווי הכלכלי של הבנק נאמד בכ-10.9-11.9 מיליארד שקל - שווי הנמוך בכ-9%-16% מההון העצמי של הבנק. בעקבות הערכת שווי זו צפויה מגדל להפריש ברבעון הקרוב 52 מיליון שקל. מגדל עלתה ב-0.8%.

מניית טבע ננעלה בעלייה של 0.4% במחזור של 35 מיליון שקל - כרבע מהמחזור הכולל בבורסה. המניה בלטה במהלך המסחר בעליות חדות יותר על רקע כניסתה למדד הנאסד"ק 100, והערכות לפיהן החברה הגישה אתמול בקשה ל-FDA, במסגרת הליך ה-Paragraph 4, לאישור הגרסה הגנרית לתרופת הליפיטור של פייזר, שמכירותיה השנתיות נאמדות בכ-6.4 מיליון דולר.

עם זאת, לקראת סיום המסחר החליטה החברה להפסיק את המסחר במניה, וזאת לפני שהחברה הוציאה הודעה, לפיה היא החליטה להפסיק את ניסוי ה-PROMISE, תרופת הקופקסון לשלב המתקדם של המחלה, עקב קבלת תוצאות הביניים של הניסוי שלא עלו יפה. על פי הערכות, החברה השקיעה בניסויים לעיל סכום של לפחות 20 מיליון דולר והתרופה, שמיועדת לפלח שוק של כ-10% מחולי הטרשת הנפוצה, הייתה אמורה לתרום לשורה העליונה של טבע כ-50-100 מיליון דולר. נציין כי בפתיחת המסחר בארה"ב רשמה המניה ירידות של 2.5%, אך גם בנאסד"ק הופסק המסחר במניה.

מניית פרטנר , אשר רשמה אמש ירידה של 2% במחזור גבוה של 17 מיליון שקל, המשיכה במגמה השלילית ונסחרה בירידה של 1.5% במחזור של 3 מיליון שקל. ההערכות הן כי גוף גדול מוכר את מניותיה של החברה הסלולרית השנייה בגודלה בישראל, לאחר פרסום הדו"חות.

מניית כור , שרשמה אמש ירידה של 2.7% בניגוד למגמה החיובית בשוק הרחב, המשיכה גם היום את המגמה השלילית וירדה ב-1.8%. הלחץ על המניה נובע ככל הנראה מהעובדה שבנק הפועלים צפוי לחלק בשבוע הבא את אחזקתו (כ-20%) בכור כדיווידנד בעין לבעלי מניותיו. חלוקה זו צפויה ליצור עודף היצע בשוק, מאחר שרבים מהמשקיעים צפויים למכור את המניות. היום אישרה אסיפת בעלי המניות של בנק הפועלים את החלוקה.

מימושים נרשמו גם במניות קבוצת אי.די.בי, שרשמו אתמול עליות שערים חדות של 5%-6%. מניות אי.די.בי אחזקות ואי.די.בי פיתוח ננעלו בירידות של 0.2% ו-0.3%, בהתאמה. מניית דסק"ש נסחרת בירידה של 1.7% וכלל תעשיות בירידה של 0.5%.

מניית אלביט מערכות עלתה ב-2.3%. החברה פירסמה אתמול את תוצאותיה לרבעון השלישי של 2002, בהן דיווחה על זינוק של כ-37% ברווחים ל-15.5 מיליון שקל ועל צמיחה של 12% ברווח הנקי ל-210.2 מיליון דולר. המניה עלתה אתמול בכ-5%.

אלביט מערכות זכתה היום להמלצה חמה מבית ההשקעות ליהמן ברדרס. האנליסט טובי פישביין אמר כי תוצאות החברה היו טובות מהתחזיות שלו. הוא העריך שאלביט מערכות קרובה לסיכום על חוזה גדול בהודו, ומותיר למניה המלצת "תשואת יתר" ומחיר יעד של 24.4 דולר - גבוה בכ-50% ממחיר המניה בבורסה.

בעליות חדות, בלי שסיפקה הסבר מתאים, נסחרה מניית חברת תשתיות התקשורת ח.מר . המניה ריכזה מחזור חריג של כ-2 מיליון שקל, וטיפסה ב-12%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully