וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים במערכת הבנקאות: בנק הפועלים לא צפוי להציג גידול ניכר בהפרשה לחובות מסופקים בדומה לבנק לאומי

ליאור כגן

7.11.2002 / 18:38

מהערכות אלו ניתן להסיק כי הגידול הניכר בהפרשה לחובות מסופקים ובחובות הבעייתיים של בנק לאומי נובעים מהרעה אצל מספר לקוחות גדולים שלא נטלו אשראי מבנק הפועלים



בנק הפועלים לא צפוי להציג גידול ניכר בהפרשה לחובות מסופקים ברבעון השלישי של השנה, כמו הגידול המהותי עליו דיווח בנק לאומי , כך מעריכים אנליסטים וגורמים במערכת הבנקאות. מהערכות אלו ניתן להסיק כי הגידול הניכר בהפרשה לחובות מסופקים ובחובות הבעייתיים של בנק לאומי נובעים מהרעה אצל מספר לקוחות גדולים שלא נטלו אשראי מבנק הפועלים.



בנק לאומי הודיע היום כי ההפרשות לחבות מסופקים ברבעון השלישי של השנה יעמדו על כ-620 מיליון שקל, גבוה בהרבה מההפרשה לחובות מסופקים ברבעון הקודם - 329 מיליון שקל, וברבעון הראשון של השנה - 367 מיליון שקל. בנוסף הודיע הבנק על גידול ניכר בחובות הבעייתיים מהם כאלו שאינם נושאים ריבית של לקוחות מתחום התקשורת והמלונאות.



בנק הפועלים דיווח ברבעון הקודם על הפרשה של 401 מיליון שקל לחובות מסופקים, ועל הפרשה של 167 מיליון שקל ברבעון הראשון. עם פרסום הדו"חות הכספיים של הרבעון השני של השנה העריכו אנליסטים כי ההפרשה הנמוכה יחסית של בנק לאומי לחובות מסופקים אינה נובעת מתיק נכסים איכותי יותר, וכי ההפרשה עלולה לגדול ברבעונים הבאים, מה שהסתבר כהערכה נכונה.



אנליסטים הגדירו את הגידול הניכר בחובות הבעייתיים של בנק לאומי "כחדשות רעות", כיוון שמדובר בסיווג אחרון לפני הפרשתם לחובות מסופקים. האנליסטים הסבירו את העובדה שרווחי הבנק לא אמורים להיות נמוכים יותר יחסית לרבעון המקביל (111 מיליון שקל) בעובדה שהבנק צפוי להינות ממספר סעיפים טכניים שישפיעו על תוצאותיו לטובה ברבעון השלישי (כגון הפרשי מדד בגין ידוע).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully