וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירת ברגר קינג בסכנה לאחר שלא עמדה ביעדים שנקבעו בהסכם המכירה

דפנה מאור

7.11.2002 / 18:56

המוכרת, יצרנית המשקאות דיאגאו, אמרה כי המו"מ עם הרוכשים עלול להביא לביטול המכירה



דיאגאו, יצרנית המשקאות החריפים הגדולה בעולם, עשויה לטרפד את מכירתה של חטיבת ברגר קינג לאחר שהרוכשים ביקשו לשנות את תנאי המכירה. דיאגאו חתמה על הסכם למכירת רשת המזללות לידי קבוצת משקיעים פרטית בראשות טקסס פסיפיק גרופ ביולי, תמורת 2.26 מיליארד דולר במזומן. אולם עתה ביקשה קבוצת המשקיעים לדון מחדש בתנאים.



קבוצת המשקיעים כוללת את קבוצת ההשקעות טקסס פסיפיק גרופ (TPG), את זרוע ההשקעות הפרטיות של גולדמן סאקס ואת ביין קפיטל. לפי תנאי החוזה שנחתם ביולי, על רשת ברגר קינג לעמוד ביעדי ביצועים מסוימים. עתה אומרת דיאגאו כי המשא ומתן נפתח מחדש, ועלול להוביל לשינוי תנאי המכירה או אף לביטולה כליל.



דיאגאו הבריטית העמידה את ברגר קינג למכירה במארס השנה מתוך כוונה למכור אותה תוך חצי שנה ולהתמקד בעסקי המשקאות החריפים, הכוללים את מותגי וודקה סמירנוף ובירה גינס. במסגרת תהליך התכנסות זה מכרה דיאגאו בשנה שעברה את חטיבת פילסברי המייצרת מוצרי מאפה להכנה ביתית תמורת 10.5 מיליארד דולר.



תנאי השוק הקשים פגעו בהצעות המחיר שקיבלה דיאגאו. קבוצת טריאק הציעה לה 1.9 מיליארד דולר במזומן ו-200 מיליון דולר בשטרי חוב. בלאקסטון הציעה 2.1 מיליארד דולר ופרשה אף היא לאחר שהתבקשה להעלות את הצעתה.



רשת ברגר קינג מפעילה 11,500 מסעדות. במחצית השנייה של 2001 נראו סימנים ראשונים של התאוששות בצפון אמריקה, עם עלייה של 1% במכירות. מוצרים חדשים, החל מהמבורגרים צמחוניים ועד מילשייקים סמיכים יותר, צפויים לסייע להגברת המכירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully