וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: פאריס נפלה ב-3.2%; ירידות בלונדון ופרנקפורט לאחר שהבנקים המרכזיים לא הורידו את הריבית

דפנה מאור

7.11.2002 / 19:29

בריטיש טלקום עלתה ב-5.7% לאחר שהיכתה את התחזיות, על רקע נפילות חדות במניות הטלקום; אלקטל נפלה ב-13%



בורסות אירופה סיימו את המסחר בירידות שערים לאחר שהבנקים המרכזיים של אירופה ובריטניה הותירו את הריבית ללא שינוי. במסחר הבוקר נרשמו עליות בציפיות כי הבנקים יורידו את הריבית. בורסת לונדון ירדה ב-0.6%; פאריס איבדה 3.2%; בורסת פרנקפורט נופלת ב-4.7%. ירידות חדות נרשמו במניות הטלקום והטכנולוגיה, לצד ירידות מתונות יותר במניות הפיננסים.



הבנק המרכזי של אירופה נותר מבוצר בעמדתו והותיר את הריבית בגוש היורו ללא שינוי. מועצת הבנק המרכזי הותירה את הריבית על 3.25%, ללא שינוי מאז נובמבר 2001. בכך הצטרף הבנק האירופי לבנק המרכזי של בריטניה, אשר הותיר אף הוא את הריבית ללא שינוי, בניגוד בולט למהלך שביצע אתמול הבנק המרכזי של ארה"ב, אשר הוריד את הריבית בחצי אחוז.



מניות הטלקום רשמו ירידות חדות היום. דויטשה טלקום נופלת ב-5.9% ומושכת את פרנקפורט לירידה. פראנס טלקום הפגינה השפעה דומה בפאריס לאחר שירדה ב-7.6%.



הפתעה מכיוונה של בריטיש טלקום הקפיצה אותה בניגוד למגמה ב-5.7%. BT דיווחה על רווח גבוה מהצפוי של 492 מיליון דולר ברבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר. מונופול הטלפוניה לשעבר בבריטניה רשם ברבעון המקביל הפסד ענק של 2.2 מיליארד דולר. דובר החברה, מייק ברטלט, הזהיר לאחר פרסום הדו"ח כי לא סביר שהחברה תעמוד ביעד הצמיחה שהציבה - של 6%-8% בשנה לשלוש השנים הקרובות. הכנסות החברה צמחו ב-2% ל-7.05 מיליארד דולר.



ירידות חדות נרשמו במניות יצרניות ציוד התקשורת, בעקבות אזהרת רווח של סיסקו. נוקיה ירדה ב-3%; אלקטל נפלה ב-13.2%.



חברת הביטוח רויאל אנד סאן (RSA) הודיעה על כוונתה לקצץ 12 אלף משרות ולמכור חטיבות לא רווחיות בעקבות גירעון מימון של 938 מיליון דולר. עם זאת, מסרה חברת הביטוח הבריטית כי אין לה כל כוונה למכור מניות למשקיעים. מניותיה עולות ב-1.7% על רקע הקיצוץ המתוכנן בהוצאות.



חברת הכבלים טלווסט נפלה ב-11.5% לאחר שדיווחה על הפסד תפעולי של 600 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של השנה.



ענקית הפרסום הצרפתית האווס ירדה ב-11% לאחר שדיווחה על ירידה בהכנסותיה ברבעון השלישי של השנה בעקבות צמצום תקציבי הפרסום של לקוחותיה. הכנסות חברת הפרסום השישית בגודלה בעולם נפלו ב-5.9% לעומת התקופה המקבילה, ל-445 מיליון דולר. בראיון לחברת שירותי המידע הפיננסי בלומברג העריך מנכ"ל האווס כי לא צפויה צמיחה בשוק הפרסום בשנת 2003, אך גם לא התכווצות.



יצרנית המזון והמשקאות דיאגאו ירדה ב-1.1% לאחר שהודיעה כי תבצע הערכה מחודשת של מכירת החברה הבת ברגר קינג לנוכח ביצועיה העסקיים העגומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully