וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומר מואב: "תכנית כחלון לא תעזור ליוקר המחייה"

19.4.2017 / 19:47

בראיון במהדורת וואלה! NEWS מסביר פרופסור עומר מואב מהמרכז הבינתחומי בהרצליה כי הצעדים עליהם הכריז שר האוצר לא באמת יטפלו בבעיית יוקר המחייה בישראל. "מעבירים כסף מקבוצה לקבוצה אבל המדינה עדיין בגירעון"

עריכה: ניר חן.

פרופסור עומר מואב, מומחה לכלכלה מהמרכז הבין תחומי בהרצליה מותח במהדורת וואלה! NEWS ביקורת חריפה על תכניתו של שר האוצר משה כחלון, "נטו למשפחה". לדברי מואב הביקורת שלו אפילו לא קשורה לתיאוריה כלכלית אלא נובעת ממתמטיקה פשוטה.


"מוכרים לציבור כאילו יש הר של כסף ועד עכשיו הממשלה היתה רעה ולא נתנה ממנו. ועכשיו החליטו להכניס את היד לכיס ולחלק – אבל הכיס הזה אליו הכניסו את היד הוא הכיס שלנו", מסביר מואב. "התוכנית מעבירה כסף מקבוצה אחת לאחרת, יהיו מי שיהנה ממנה – מי שיש לו הרבה ילדים או קונה סלולרי יותר זול אבל במקביל יהיו למדינה פחות הכנסות ממסים".

מואב התייחס גם לטענה שהתוכנית תמומן מכספי עודף גביית מסים. "גבו יותר מסים מהתחזית אבל עדיין ישראל נמצאת בבגירעון – אין עודפים זו פיקציה", אמר מואב. "ממתי שר אוצר הוא זה שממהר לחלק הטבות לציבור? שר אוצר טוב הוא זה שאומר 'אין לי', כי אם לא אז יופעלו עליו לחצים ויסחטו ממנו עוד ועוד גורמים אינטרסנטים כמו ועדי עובדים למשל".

"למה קל להוריד מכס על סלולר?", שואל מואב, "כי אין יצרנים בישראל. שיוריד מסים מבשר ומדגים, שיבטל את המונופול על הכשרות – אלא צעדים שיורידו באמת את יוקר המחייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully