וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עובדים רוצים? לא בטוח שעוד כסף

22.4.2017 / 1:33

תוספת לשכר? בונוסים? מחקרים מראים כי דווקא קיים יחס הפוך בין תגמולים חומריים בעבודה לתפוקת העובדים. שלמה בורלא מסביר בראיון באולפן וואלה! NEWS על מה באמת יגרום לעובדים להיות מרוצים

מערכת וואלה!

רבים מהמנהלים סבורים שבונוס או העלאה בשכר הם דרך טובה לגרום לעובדיהם להיות מרוצים ולספק עבודה טובה יותר ונאמנות לחברה, אך שלמה בורלא מחברת היייעוץ "InsideOutside" סבור אחרת. בורלא מספר כי בסקר גאלופ שנערך ב-64 מדינות ובקרב מיליון ומאה אלף עובדיפם התגלה כי הרוב המוחלט של העובדים לא מרוצים ומרגישים כי יכולתיהם לא באות לידי ביטוי. לדברי בורלא מרבית המנהלים, במקום לבדוק למה העובדים לא מרוצים ולהתחשב בעבודת האקדמיה, נותנים להם תמריצים – העלאה בשכר, בונוס, תווי קנייה, תואר חדש בעבודה אך העובדים לא מתרצים.

בורלא מספר כי החוקר דן פינק גילה כי עשרות מחקרים גילו שיש קשר הפוך בין תמריצים חומריים לתפוקה ואנשים לאו דווקא מבקשים תוספת לתגמול החומרי אלא דווקא דברים אחרים. העובדים מבקשים אוטונומיה – לדעת שמעריכים אותם ויודעים שמה שהם עושים ייצא בסדר, שיידעו שמעריכים אותם. האנשים רוצים כבוד, מילה טובה, שבח, הלל – על המנהלים פשוט להתחיל לפרגן.

בורלא מזכיר גם את דן אריאלי שקורא למנהלים לחזור לניהול שהיה נהוג באמצע המאה הקודמת, ניהול של מערכות יחסים אנושיות איכפתיות. לדבריו, רווחה לעובד שווה רווח לחברה אדם מאושר הוא יצירתי ומפיק יותר.

לדברי בורלא, העובד רוצה משמעות, הוא לא רוצה להרגיש בורג במערכת אלא חלק מהתמונה הגדולה, וגם התמונה עצמה חשובה. לדבריו זה נכון גם לבני דור ה-Y הצעיר שנוהגים להחליף מקומות עבודה רבים. גם הם יישארו יותר כי יש להם משמעות ומעריכים אותם וזה שווה כסף לחברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully