וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאחדות התעשיינים מינתה צוות המייצג כ-40 ספקים של המשביר לצרכן במטרה להבטיח מעמדם במסגרת הסדר נושים

חיים ביאור

8.11.2002 / 8:37

עובדים ברשת מועסקים מראשית השבוע בתפקידי שמירה וניקיון; סוכמה תוכנית לפרישת 180 עובדים; הפורשים יקבלו פיצויים הגבוהים ב-25% מהשיעור המינימלי הקבוע בחוק



עובדים ברשת המשביר לצרכן מועסקים מאז ראשית השבוע בתפקידים שלא נועדו להם, ובעיקר שמירה וניקיון. בפתח בתי הכלבו של הרשת מוצבים כמאבטחים עובדים שעיסוקם היומיומי הוא קופאים, זבנים או אנשי שירות. בנוסף לכך אחראים העובדים על ניקיון החנויות, לרבות השירותים.



עובדים במשביר אמרו אתמול כי יש לראות בחומרה את העובדה שההנהלה מנצלת את חולשתם כדי להעסיקם בתפקידים אלה, כשמקומות עבודתם אינם מובטחים. לדבריהם, העסקתם כמאבטחים בפתחי החנויות אינה תורמת לביטחון בתי הכלבו והיא אף מסוכנת, משום שאיש מהם לא עבר הכשרה מתאימה.



מזכיר חטיבת עובדי המסחר בהסתדרות הפקידים, יורם אורנשטיין, אמר אתמול כי דרש מהנהלת המשביר להפסיק את הפניית העובדים לתפקידי ניקיון ושמירה. לדבריו, העסקת עובדים בתפקידים נוספים בלא שיקבלו על כך תגמול כספי, או העסקתם בתפקיד רגיש כמו אבטחה, מנוגדת לחוק ולהנחיות המשטרה.



דובר המשביר אמר בתגובה: "עובדי הרשת ביקשו לעזור בהבראתה באמצעות מילוי משימות נוספות וההנהלה מברכת על כך".



תוכנית ההתייעלות סוכמה



אתמול סוכמה בראשי תיבות תוכנית ההתייעלות בין הסתדרות הפקידים לבין הנהלת המשביר. על פי התוכנית יפרשו מהרשת 180 עובדים. רובם, מקווה ההנהלה, יפרשו מרצון. ואולם 35 מבין 180 העובדים יפוטרו בהתאם להסכמה שהושגה בין ההנהלה לבין ועד העובדים, בשל תרומתם הנמוכה לתפקוד הרשת.



הפורשים יקבלו פיצויים הגבוהים ב-25% מהשיעור המינימלי הקבוע בחוק פיצויי פיטורים. בעלי ותק בעבודה של חמש שנים ומעלה יקבלו גם "דמי הודעה מוקדמת" בגובה שלושה חודשי משכורת. עובדים בגילאי 63 (גברים) ו-58 (נשים) יהיו זכאים לפרוש לפנסיה מוקדמת, וההנהלה תרכוש עבורם את זכויות הפנסיה בגין השנתיים שיחלפו עד להגיעם לגיל הפרישה הטבעית.



בנוסף לכך, יקבלו הפורשים את שני תשלומי משכורת 13 שלא שולמו לעובדי הרשת בשנתיים האחרונות.



התאחדות התעשיינים מינתה אתמול צוות המייצג כ-40 ספקים של המשביר לצרכן, במטרה להבטיח את מעמדם במסגרת הסדר נושים או הסדר הבראה שיגובשו, ולמנוע פגיעה בהם.



הצוות כולל את עו"ד אבי שץ, עו"ד ראובן בילט, הכלכלן משה סלומון, מנכ"ל אינטרקוסמא יהודה בראון, מנכ"ל סמינא מיכאל בלומנשטוך ויבואן הטקסטיל אהוד לישינסקי. הצוות ינהל את המשא והמתן עם המנהל והנאמנים שמפעילים את המשביר.



בקשת הפירוק עוכבה



שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך, עיכבה אתמול את בקשת הפירוק לרשת המשביר לצרכן, שהוגשה שלשום על ידי ארבע זכייניות של הרשת עקב חובות בסך 12 מיליון שקל. אלשיך קבעה כי לא ניתן יהיה לדון בבקשה כל עוד הרשת מצויה בהליך של הקפאת הליכים. בראשית השבוע הוציא נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב צו להקפאת ההליכים המשפטיים נגד המשביר לתקופה של 60 יום עקב חובות בסך 560 מיליון שקל.



הבקשה למינוי מפרק לחברה הוגשה על ידי קוראל רשת תכשיטי איכות, אומטיים, ישרייקו יבוא ושיווק שעונים וגמבו יבוא ושיווק.



החברות טענו כי המשביר שיעבד שלא כדין לבנק לאומי ולבנק הפועלים כספים שהחזיק בנאמנות עבורם.



עוד טענו החברות כי כספים שמקורם בפידיון מכירותיהן והמצויים בידי חברות כרטיסי האשראי - שועבדו גם הם לבנקים על ידי המשביר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully