וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים: נדרוש תשלום תמורת ניכוי המס במקור במסגרת הרפורמה

שלומי שפר

8.11.2002 / 9:34

לפי הרפורמה, התשלום לבנקים בגין הטיפול בכספי המס ייעשה ע"י השארת הכספים בבנקים והעברתם למס הכנסה פעמיים בחודש; הבנקים: לא ייתכן שהתשלום לבנקים יהיה פונקציה של התשואות



הבנקים ידרשו משר האוצר, סילבן שלום, לקבל תשלום מהמדינה תמורת ניכוי המס במקור עבור מס הכנסה במסגרת הרפורמה במס - כך אמר אתמול מנכ"ל איגוד הבנקים, פרדי וידר; זאת, במקום קבלת תשלום בצורת ריבית על כספי המסים שיופקדו בבנקים לשבועיים לפני העברתם למס הכנסה. מדובר במיסוי חדש שהוטל על מכשירים בנקאיים במסגרת הרפורמה במס, על פי המלצות ועדת רבינוביץ.



תקנות הרפורמה, שאושרו שלשום בוועדת הכספים של הכנסת, קובעות כי התשלום לבנקים בגין הטיפול בכספי המס ייעשה באמצעות השארת כספי המס בבנקים והעברת המס למס הכנסה פעמיים בחודש, ב-15 וב-30 בחודש.



במס הכנסה סבורים כי התקופה בה המס שינכו הבנקים יישאר ברשותם היא התשלום המגיע להם. לדברי וידר, לא ייתכן כי התשלום לבנקים יהיה פונקציה של התשואות במשק.



וידר אמר כי הכסף יישאר בבנקים רק שבוע בממוצע וכי מדובר בסכומים נמוכים. הבנקים עומדים לפנות לאוצר בדרישה לקבל תשלום עבור השירות שהם מבצעים עבור מס הכנסה, שכן ההצעה של מס הכנסה אינה מכסה כלל את העלות של פעילותם. ההערכות הן כי אם האוצר לא יסכים לדרישת הבנקים, הם עשויים להעמיס את העלות הנוספת על הלקוחות באופן עקיף, באמצעות גביית עמלות או העלאת התעריפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully