וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכבלים לרובינשטיין ולממשלה: לאסור על בזק להזרים הון נוסף לחברת הלוויין

הדר חורש

8.11.2002 / 11:14

חברת הלוויין עומדת על סף הסכם להזרמה נוספת של 150 מ' ד' מבעלי המניות שלה ומהבנקים - מתוכם כ-50 מ' ד' מבזק; הזרמת ההון סותרת כללי הרישיון של בזק



חברות הכבלים פנו אתמול ליועץ המשפטי אליקים רובינשטיין, בדרישה לאסור על בזק להזרים הון נוסף לחברת הלוויין. הפנייה היא חלק מפעילות חברות הכבלים בשבועות האחרונים להפסקת התמיכה בחברת הלוויין. חברות הכבלים פנו שלשום באותו עניין גם לוועדת השרים לענייני הפרטה, האחראית לאישור ההשקעות של בזק.



חברת הלוויין עומדת על סף הסכם להזרמה נוספת של 150 מיליון דולר מכספי בעלי המניות שלה ומהבנקים. חלקה של בזק בהזרמה הוא כ-50 מיליון דולר. לטענת חברות הכבלים, הזרמת ההון סותרת את כללי הרישיון של בזק ואת כללי ההפרדה המבנית שלהם היא מחויבת. אם לא תקבל בזק אישור להזרמה, גם הבנקים ובעלי המניות האחרים לא יזרימו את חלקם. קיומה של חברת הלוויין תלוי בהזרמה, שכן לפי ההערכות היא לא תוכל להתקיים מהכנסותיה לפני 2003.



בזק היא בעלת המניות הגדולה ביס והמזרימה הגדולה ביותר של הון לחברה. מעבר לכך, האיתנות הפיננסית של בזק ומחויבותה לחברת הלוויין מהוות בסיס לאמון שנותנים הבנקים בחברה.



חברות הכבלים נתונות בקשיים כספיים ועומדות על סף מיזוג. המצוקה הכספית מקשה עליהן לערוך מבצעי שיווק ולצייד מנויים בממיר דיגיטלי, שלו ביצועים דומים לזה של חברת הלוויין. בחברות הכבלים מקווים כי המאבק הציבורי יעכב לפחות את הזרמות הכספים לחברת הלוויין ויאפשר להן שהות נוספת להיערך לנטישת מנויים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully