וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת ג'נרל מוטורס מבצעת ניסויים לפיתוח מנוע בשיתוף עם חברת סרפייס מהטכניון

אבי שמול

8.11.2002 / 11:46

הניסויים - לצורך פיתוח מנוע בעל תוחלת חיים ארוכה במיוחד; ג'נרל מוטורוס החלה בסבב 3 של ניסויים כדי לבדוק את כדאיות ההשקעה בפיתוח הישראלי



חברת ג'נרל מוטורוס האמריקאית מבצעת ניסויים לצורך פיתוח מנוע בעל תוחלת חיים ארוכה במיוחד, המשתמש בטכנולוגיה שפיתחה חברת סרפייס מחממת הטכניון ליזמות. ג'נרל מוטורוס החלה בסבב שלישי של ניסויים, הבודקים שינויים בבוכנות, טבעות הבוכנה וגל הזיזים של המנועים, במסגרת מחקר ארוך שנועד לבדוק את כדאיות ההשקעה בפיתוח הישראלי, שעדיין לא הוחלט אם לרוכשו.



ג'נרל מוטורוס מחזיקה ב-1% ממניות סרפייס. ייחודה של הטכנולוגיה, שפותחה על ידי פרופ' יצחק עציון מהפקולטה להנדסת מכונות בטכניון, היא בתהליך להקטנת החיכוך במנועים ובמערכות מכאניות שונות ובחיסכון בשיעור של עד 4% בצריכת הדלק.



סרפייס, שהוקמה ב-96', כבר מכרה טכנולוגיה לחברות ישראליות העוסקות באטמים מכאניים במנועים ובמשאבות, בהן לחברת מקורות, המחדירה את הידע לשימוש ב-5,000 משאבות, חברות פטרוכימיות כדוגמת גדיב, חברת תשתיות נפט וחיל הים.



בחמש השנים האחרונות ביצעה החברה שני גיוסי הון, של חצי מיליון דולר ו-1.1 מיליון דולר, ושלישי וביוני 2002 ביצעה גיוס שלישי של 450 אלף דולר, לפי הערכת שווי של 3.5 מיליון דולר. בגיוס האחרון השתתפה קבוצת משקיעים מיוסטון שבטקסס המשתייכים לאגודת דורשי הטכניון.



מנכ"ל סרפייס, ניצן ברזני, אמר כי בעקבות הגיוס, חתמה החברה עם חברת בסט אקוויפמנט מארה"ב, על הסכם להקמת חמישה מרכזי מכירה ושירות בטקסס, לואיזיאנה ואוקלהומה, למשאבות ואטמים מכאניים. "ייחודם של המרכזים הוא בהארכת חיי אטמים מכאניים פי שלושה", אמר ברזני, "מרכז השירות הראשון כבר מוקם והוא מבוסס על מכונה שיוצרה בטכניון, בהשקעה של 150 אלף דולר".



סרפייס מובילה פרויקט נוסף, מול מינהלת השוק האירופי המשותף, שנועד לשפר ביצועי מנועים לתעשיית הרכב. בפרויקט, שמוערך ב-3 מיליון יורו, שותפות סרפייס, וולבו, פולקסווגן, פיג'ו, פיאט ומכוני מחקר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully