וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: החלטת מועצת הביטחון שולחת את השווקים לירידות; דיסני ומקדונלד'ס מורידות את דאו ג'ונס ב-0.8%

רן דוידוב

8.11.2002 / 22:20

בשווקים מובע חשש מפני התערערות יציבות הכלכלה העולמית במקרה של פתיחת מערכה צבאית בעיראק והמשקיעים ממתינים בדריכות לתשובתו של סדאם חוסיין



החשש ממלחמה כנגד עיראק שולח את שוקי המניות לירידות שערים, לאחר שמועצת הביטחון אישרה פה אחד החלטה ביוזמה אמריקאית המציבה תנאים קשים בפני סדאם חוסיין. אנליסטים סבורים שההחלטה תשיב למרכז הזירה את החששות הגיאופוליטיים, בייחוד לאחר שתמה מערכת הבחירות לקונגרס בארה"ב. בשווקים מובע חשש מפני התערערות יציבות הכלכלה העולמית במקרה של פתיחת מערכה צבאית והמשקיעים ממתינים בדריכות לתשובתו של סדאם חוסיין.



אזהרת רווח שפירסמה ענקית המזון המהיר מקדונלד'ס וירידות חדות במניות דיסני וג'נרל אלקטריק גוררות את מדד דאו ג'ונס לירידה של 0.8%. ירידות במניות התוכנה והטכנולוגיה גוררות את מדד הנאסד"ק לירידה של 1.5%.



רשת המזון המהיר מקדונלד'ס (סימול MCD) נופלת בכ-10% לאחר שפירסמה אזהרת רווח שנתית. החברה ציינה כי תרשום הוצאה חד פעמית של 350-425 מיליון דולר כתוצאה מסגירת 175 סניפים ברחבי העולם. בנוסף תקצץ הרשת 400 עד 600 משרות השנה.



וולט דיסני, חברת המדיה האמריקאית, יורדת ב-4% לאחר שרשמה צמיחה של 18% ברווח הנקי ברבעון השלישי. למרות הצמיחה החיובית, המשיכו העסקים בפארקי השעשועים של החברה וברשת הטלוויזיה ABC לדשדש. רווחי הפרופורמה נסוגו ב-11.2% ל-222 מיליון דולר. מריל לינץ' הוריד את דירוג מניית החברה מ"קנייה" ל"נייטרלי".



טנט הלת'קר (סימול THC), רשת בתי החולים האמריקאית, צוללת בכ-40% במחזור מסחר כבד לאחר שהודיעה כי שני בכירים בחברה נטשו את תפקידם בעקבות חקירה של הרשויות על ניהול ענייניה החשבונאיים.



קואלקום נסחרת כעת ללא שינוי, לאחר שעלתה בפתיחה. החברה עברה לרווח ברבעון השלישי בזכות ביקוש ער למוצריה ביפאן, סין וקוריאה. יצרנית הטכנולוגיה לטלפונים סלולריים ורשתות תקשורת אלחוטיות רשמה ברבעון רווח של 190.3 מיליון דולר, לעומת הפסד של 75.1 מיליון דולר ברבעון המקביל.



על בסיס פרופורמה, שאינו כולל השקעות ומוניטין, רשמה החברה רווח של 31 סנט למניה, בהשוואה ל-19 סנט בתקופה המקבילה. בכך היכתה החברה את תחזיותיה שלה, שצפו רווח של 26-27 סנט למניה. הכנסותיה של קואלקום בתקופה המדווחת היו 839.7 מיליון דולר - גידול של 29% לעומת הכנסות הרבעון המקביל.



AMD, שנפלה אמש לאחר שהודיעה כי תקצץ את השקעותיה בציוד ותשתיות ב-100 מיליון דולר בשנת 2003, נופלת ב-9% נוספים. יצרנית השבבים מצפה לחזור לרווחיות בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully