וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולאר תמכור 7% ממניותיה לגמול ו-1.7% ללידר ב-47 מיליון שקל ותרכוש 15% ממניות אופיר מידי גמול

נתן ליפסון

8.11.2002 / 23:10

המחיר שפולאר תקבל בעבור מניותיה גבוה פי שלושה ממחירן בבורסה; לאמפל זכות לרכוש מחצית ממניות אופיר שגמול מוכרת; אם תממש את הזכות, פולאר תרכוש רק 7.5% מאופיר



פולאר השקעות , מקבוצת שרם-פודים-קלנר , תמכור 400 אלף מניות רדומות שברשותה והמהוות 7% מהון המניות הכולל שלה לחברת ההשקעות גמול תמורת 37.4 מיליון שקל. התמורה מייצגת מחיר של 93.425 שקל למניה - פי שלושה ממחירן בבורסה. המחיר מייצג, עם זאת, את ההון העצמי של פולאר כפי שהיה בסוף הרבעון השני של 2002. גמול תרשום בספריה את ההשקעה כהשקעת קבע.



במקביל, פולאר תמכור 100 אלף מניות נוספות מחבילת המניות הרדומות שברשותה לחברה האם לידר על פי מחיר זהה. התמורה, 9.3425 מיליון שקל, לא תתקבל במזומן כי אם בניירות ערך סחירים שבבעלות לידר ושלידר אינה בעלת עניין בחברות שהנפיקו אותם - ועל פי מחירם בבורסה. חלק הארי של ניירות הערך הסחירים הוא כ-2% ממניות חברת הביטוח איילון.



התמורה לפולאר בגין מכירת שתי חבילות המניות תהיה לפיכך 46.7 מיליון שקל. בעקבות שתי העסקות האלה, ההון העצמי של פולאר השקעות יגדל בסכום דומה.



בהתחשב במספר המניות הרדומות של פולאר אחרי שתי העסקות - כ-880 אלף - שיעור ההחזקה המתואם של גמול במניות פולאר יהיה 8.3% ושיעור ההחזקה המתואם של המניות שלידר תקנה יהיה 2.1%.
בכפוף לביצוע העסקות האלה, פולאר עצמה תרכוש 15% מהונה של אופיר אחזקות מידי גמול תמורת 46.9 מיליון שקל כלומר לפי שווי של כ-300 מיליון שקל לאופיר - כ-20% מעל ההון העצמי של אופיר, אבל נמוך ממחירן של מניות אלה בספריה של גמול. 9.5 מיליון שקל מתוך התמורה ישולמו לגמול 4 שנים וחצי אחרי השלמת העסקה - בתוספת הצמדה וריבית. אחרי השלמת העסקה, פולאר, המחזיקה כבר ב-42.5% ממניותיה של אופיר, תשלוט באופיר עם אחזקה של 57.5% ממניותיה.



לקבוצת אמפל, המחזיקה ב-42.5% ממניות אופיר, יש עם זאת זכות סירוב ראשונה לרכוש מחצית ממניות גמול באופיר. אם אמפל תממש את הזכות, היא תרכוש מידי פולאר 7.5% ממניות אופיר. במקרה זה, פולאר תחזיק ב-50% ממניות אופיר ואמפל תחזיק ב-50% הנותרים.



מבחינתה של גמול, היא מחליפה אחזקת מיעוט במניותיה של חברה שאינה סחירה באחזקת מיעוט במניותיה של חברה סחירה ? במחיר הגבוה פי שלושה ממחירן בבורסה.



"העסקה", אומר מנכ"ל פולאר, אביגדור קלנר, "מרחיבה את בסיס ההון של פולאר השקעות ומהווה הבעת אמון בחברה. רכישת מניות אופיר תגדיל את המיקוד העסקי של פולאר בנכסים מניבי תשואה".



אתמול הודיעו פולאר ואמפל כי בכוונתן למכור נכסי נדל"ן של אופיר בישראל בהיקף של כ-100 מיליון שקל. אופיר עשויה להפנות חלק מהתמורה למימון פרויקטי נדל"ן במזרח אירופה, לרכישת רשת חנויות נוחות בארה"ב בהשקעה של 39 מיליון דולר ולרכישת יצרנית סלולרית איטלקית קטנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully