וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק איבד 1.3% בשל החלטת האו"ם ואזהרת מקדונלד'ס

שירלי יום-טוב

8.11.2002 / 23:28

קומברס ירדה ב-4%; מרקורי איבדה כ-1% לאחר הורדת המלצה; השווקים ננעלו ללא שינוי מסיום השבוע הקודם, בניגוד לציפיות לשבוע חמישי ברציפות של עליות;

שבוע המסחר נסגר כשהמדדים נותרו כמעט ללא שינוי מרמות הסגירה שלהם לפני שבוע. המדדים היו זקוקים לעליות קלות בלבד כדי לסיים שבוע חיובי, אך אזהרת הרווח של יצרנית המזון המהיר מקדונלד'ס והחלטת האו"ם בנוגע לעיראק מנעו מהשווקים לרשום עליות. הנאסד"ק איבד היום 1.3% לרמה של 1,359 נקודות והדאו ירד ב-0.6% לרמה של 8,536 נקודות - 19 נקודות מעל לשער הסגירה של לפני שבוע.

15 המדינות החברות במועצת הביטחון של האו"ם, כולל סוריה, אישרו הערב פה אחד את הצעת ההחלטה האמריקאית בנוגע לעיראק. המשמעות של אישור זה היא שלסדאם חוסיין מוענקים שבעה ימים להיעתר לכל דרישות האו"ם, ולאפשר לפקחי הנשק גישה חופשית לכל אתר בארצו. אם יסרב, תעמוד עיראק ככל הנראה בפני תקיפה אמריקאית.

מקדונלד'ס, אחת מרכיבי מדד הדאו, הזהירה היום כי לא תעמוד בתחזית הרווחים לשנת 2002, על רקע מכירות חלשות מהצפוי בארה"ב ותחרות גוברת. החברה תסגור 175 מסעדות ב-10 מדינות בעלום ותפטר 400-600 מעובדיה. מניית החברה ירדה ב-8%.

הנאסד"ק פתח היום את המסחר ברמה של 1,376 נקודות לאחר שאיבד אמש כ-3%. אזהרת הרווח של סיסקו גרמה גם לירידות במניות החברות הגדולות המרכיבות את מדד הדאו ג'ונס והוא איבד אתמול 2.1% לרמה של 8,586 נקודות.

בין המניות הישראליות המשיכה לרכז היום עניין מניית טבע , שעלתה במהלך יום המסחר ב-1.5% אך נעלה לבסוף ללא שינוי במחיר של 73.7 דולר. אמש איבדה טבע 3.5% במחזור גבוה, ובכך עצרה את המומנטום החיובי ממנו נהנתה בשבועיים האחרונים לאחר פרסום הדו"חות המצוינים לרבעון השלישי, קבלת האישורים לגירסה הגנרית של תרופת האוגמנטין והתחזיות הטובות שפירסמה לגבי הרבעון הבא. בשבועיים האחרונים עלתה המניה ב-8% ומחירה עומד על 73.7 דולר והוא משקף לה שווי שוק של כ-9.5 מיליארד דולר.

אתמול הודיעה טבע על הפסקת פיתוח תרופת ה-Promise, המיועדת לטיפול בחולי הטרשת הנפוצה בשלב ה-Primary Progressive - שלב מתקדם של המחלה, ממנו סובלים כ-10% מהחולים בטרשת הנפוצה. טבע החליטה על הפסקת פיתוח התרופה לאחר קבלת תוצאות בלתי מובהקות מהמחקר הקליני שאותו ביצעה בתרופה. על פי ההערכות, טבע השקיעה עד כה בפיתוח התרופה יותר מ-20 מיליון דולר, והאנליסטים המסקרים את החברה העריכו כי מוצר זה יוכל לתרום בעתיד להכנסותיה 50-100 מיליון דולר בשנה.

מניית צ'ק פוינט ירדה ב-2.7% למחיר של 14.4 דולר וקומברס איבדה 3.9% למחיר של 8.2 דולרים. מרקורי ירדה ב-0.9% למחיר של 26.5 דולר על רקע הורדת ההמלצה של UBS ורבורג מ"קנייה" ל"החזק". בבית ההשקעות ציינו כי הסיבה להורדת ההמלצה היא שמניית החברה התקרבה למחיר היעד של בית ההשקעות - 26 דולר.

מניית קליקסופטוור עלתה ב-4% למחיר של 23 סנט במחזור גבוה מהממוצע לה לאחר שפתחה את המסחר בעלייה של כ-25%. החברה דיווחה אמש על הכנסות של 4.5 מיליון דולר לרבעון השלישי - עלייה של 50% לעומת הרבעון המקביל, אך ירידה של 2% מהכנסות הרבעון הקודם, שהסתכמו ב-4.6 מיליון דולר. החברה, שמפתחת פתרונות לייעול מערך השירותים בארגונים, דיווחה על הפסד נקי של 1.9 מיליון דולר - ירידה של 43% לעומת הרבעון המקביל, אך עלייה של 35% מההפסד ברבעון הקודם.

קליקסופטוור הודיעה בסוף אוקטובר כי תערוך מחדש את דו"חותיה לשנים 2000-2001 בשל בחינה מחדש של הכרה בהכנסות שרשמה ממכירות למפיציה. החברה חזרה אמש על כוונותיה לצמצם משרדים ולקצץ בשכר עובדיה במטרה להתאים את רמת ההוצאות להכנסות ההולכות ומתכווצות. שווי השוק של החברה עומד כעת על 5.8 מיליון דולר - אף מתחת לקופת החברה המכילה 7 מיליון דולר נכון לסיום הרבעון השלישי.

עוד בלטו מניית לנאופטיקס שירדה ב-13% למחיר של 5.3 דולרים על רקע התרעה שקיבלה החברה מבורסת הנאסד"ק לפני מחיקה מהרשימה הראשית. מניית ספיאנס עלתה ב-7% למחיר של 90 סנט. מניית נובה איבדה 11% למחיר של 1.3 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully