וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ג'נרל אלקטריק ומקדונלד'ס משכו את הדאו לירידה של 0.6%; החשש ממלחמה בעיראק העיב על השווקים

רן דוידוב

8.11.2002 / 23:37

אזהרת רווח של רשת הסופרמקרטים סייפוויי ודו"ח מאכזב של דיסני תרמו לאווירה השלילית; AMD נפלה ב-10% נוספים; חברת השירות הרפואי טנט הלתקייר קרסה בכ-48%



החשש ממלחמה כנגד עיראק שיגר את השווקים לירידות שערים. אזהרות רווח של מקדונלד'ס ורשת הסופרמרקטים הגדולה סייפוויי, דו"ח מאכזב של וולט דיסני והורדת המלצות לענקית התעשייה ג'נרל אלקטריק תרמו אף הם לאווירה שלילית בשווקים. מדד דאו ג'ונס סיים בירידה של 0.6% אך הצליח לסיים שבוע חמישי ברציפות של עליות; הנאסד"ק איבד 1.3% וסיים את השבוע בירידה מזערית.



מועצת הביטחון אישרה היום פה אחד הצבת אולטימטום לממשלת עיראק, הקורא למשטרו של סדאם חוסיין להתפרק מנשק ההשמדה ההמונית שבידו או לשאת בתוצאות. אנליסטים סבורים שההחלטה תשיב למרכז הזירה את החששות הגיאופוליטיים, בייחוד לאחר שתמה מערכת הבחירות לקונגרס בארה"ב. בשווקים הובע חשש מפני התערערות יציבות הכלכלה העולמית במקרה של פתיחת מערכה צבאית והמשקיעים ממתינים בדריכות למענהו של סדאם חוסיין.



מניית רשת המזון המהיר מקדונלד'ס (סימול MCD) נפלה ב-8.4% לאחר שפירסמה אזהרת רווח שנתית. החברה ציינה כי תרשום הוצאה חד פעמית של 350-425 מיליון דולר כתוצאה מסגירת 175 סניפים ברחבי העולם. בנוסף תקצץ הרשת 400 עד 600 משרות השנה.



וולט דיסני, חברת המדיה האמריקאית, ירדה ב-3.8% לאחר שרשמה צמיחה של 18% ברווח הנקי ברבעון השלישי. למרות הצמיחה החיובית, המשיכו העסקים בפארקי השעשועים של החברה וברשת הטלוויזיה ABC לדשדש. רווחי הפרופורמה נסוגו ב-11.2% ל-222 מיליון דולר. מריל לינץ' הוריד את דירוג מניית החברה מ"קנייה" ל"נייטרלי".



ג'נרל אלקטריק איבדה 4.6% והיתה אחת מהגרועות במניות דאו ג'ונס בעקבות חששות שהביע ג'יי.פי.מורגן בדו"ח שפירסם על החברה. ג'יי.פי.מורגן ציין שחטיבת הפיננסים של GE קפיטל נהנית מרמת מינוף גבוהה מכפי שסבר תחילה, שעלולה להיות בעלת השלכות על אסטרטגיית הרכישות ועל דו"חות הרווח של הקונצרן.



טנט הלתקר (סימול THC), רשת בתי החולים האמריקאית, קרסה ב-47.4% במחזור גבוה לאחר שהודיעה כי שני בכירים בחברה נטשו את תפקידם בעקבות חקירה של הרשויות על ניהול ענייניה החשבונאיים. טנט גררה אחריה את מגזר השירותים הרפואיים לירידות חדות.



קואלקום סיימה ללא שינוי למרות פתיחה חיובית. החברה עברה לרווח ברבעון השלישי בזכות ביקוש ער למוצריה ביפאן, סין וקוריאה. יצרנית הטכנולוגיה לטלפונים סלולריים ורשתות תקשורת אלחוטיות רשמה ברבעון רווח של 190.3 מיליון דולר, לעומת הפסד של 75.1 מיליון דולר ברבעון המקביל.



על בסיס פרופורמה, שאינו כולל השקעות ומוניטין, רשמה החברה רווח של 31 סנט למניה, בהשוואה ל-19 סנט בתקופה המקבילה. בכך היכתה החברה את תחזיותיה שלה, שצפו רווח של 26-27 סנט למניה. הכנסותיה של קואלקום בתקופה המדווחת היו 839.7 מיליון דולר - גידול של 29% לעומת הכנסות הרבעון המקביל.



AMD, שירדה אמש ב-5.7% לאחר שהודיעה כי תקצץ את השקעותיה בציוד ותשתיות ב-100 מיליון דולר בשנת 2003, איבדה 10.6% נוספים. יצרנית השבבים מצפה לחזור לרווחיות בשנה הבאה. מניית החברה צנחה ב-70% מאז תחילת השנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully