וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

73 חברות ניצלו הקלת רשות ני"ע ויפרסמו דוחות פעמיים בשנה

רון שטיין

9.5.2017 / 8:04

לפני כחודש יצאה לדרך יוזמת רשות ני"ע "למדרג רגולציה והקלות לתאגידים קטנים". מדובר במהלך מרכזי בחלק ממאמץ נרחב שמוביל יו"ר הרשות, פרופ' שמואל האוזר, להפחתת נטל הרגולציה על החברות הציבוריות

שמואל האוזר. צילום:איל יצהר, גלובס
שמואל האוזר/גלובס, צילום:איל יצהר

73 חברות שמניותיהן נסחרות בבורסה בתל-אביב בחרו לנצל עד כה את ההקלה לתאגידים קטנים שרשות ניירות ערך מאפשרת, ולעבור למתכונת דיווח כספי מדי חצי שנה, ולא מדי רבעון - כך נודע ל"גלובס".

מדובר בחברות ושותפויות שהן בגדר "תאגיד קטן פטור", שמתוכן 67 חברות נסחרות, ואשר הודיעו כי יישמו את ההקלה כבר בגין דוחות הרבעון הראשון, ועוד 6 חברות שמניותיהן נמחקו, אך עדיין יש להן ניירות ערך שנסחרים בבורסה.

עם החברות הבורסאיות שהודיעו על יישום ההקלה כבר בגין דוחות הרבעון הראשון של שנת 2017 נמנות, בין היתר, טלסיס, גמאטרוניק, טיב טעם, אלביט מדיקל, כרמית, ניסקו חשמל, אלגומייזר, אלספק, בבילון, מדטכניקה, קו מנחה, ברנד תעשיות, סאנפלאואר וצ'אם מוצרי מזון. מנגד, שש חברות שניירות ערך שלהן נסחרים בבורסה הודיעו כי למרות שהן נחשבות לתאגיד קטן פטור, הן יישארו במתכונת הדיווח הרבעוני: נקסטקום, קבוצת נץ, נץ מלונות, אס.אר אקורד, מטי מחשבים ואחים דוניץ.

לפני כחודש יצאה לדרך יוזמת רשות ניירות ערך "למדרג רגולציה והקלות לתאגידים קטנים". מדובר במהלך מרכזי בחלק ממאמץ נרחב ויוצא דופן בנוף הרגולטורי בישראל, שמוביל יו"ר הרשות, פרופ' שמואל האוזר, להפחתת נטל הרגולציה על החברות הציבוריות. זאת כחלק ממאמץ כולל להחזיר את שוק המניות בבורסה המקומית לפסים של צמיחה בצל דשדוש מתמשך.

האוזר טען אז כי "זהו צעד נוסף ומרכזי בתוכנית ההקלות של הרשות לשוק ההון, אשר יחסוך בעלויות הרגולציה של חברת קטנות", והוסיף כי "יש בבורסה כ-180 חברות אשר יוכלו ליהנות מההקלה". תאגיד קטן הנו תאגיד אשר שווי השוק שלו נמוך מ-300 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully