וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי צ'יינה ביי: אתר שופיז הקפיא את פעילותו

שבועיים אחרי שאתר צ'יינה ביי הודיע על חדלות פירעון, גם הפעילות של אתר שופיז לרכישה חברתית אונליין הוקפאה, והלקוחות נותרו ללא מענה. "נספק תמורה מלאה לכספי הלקוחות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתר שופיז/מערכת וואלה!, צילום מסך

לקוחות האתר לסחר מקוון "שופיז" הופתעו לגלות בימים האחרונים כי שירותי האתר הופסקו. לאחר ששילמו על המוצרים שטרם סופקו ולא קיבלו מענה בשירות החברה, פנו הלקוחות לדף הפייסבוק של האתר: "הזמנתי את הצנצנות תבלינים, התקשרתי עכשיו לחברת שליחויות לראות מה קורה עם זה והם אמרו שהם קיבלו הנחייה לעצור את כל המשלוחים שלכם. מה הולך פה"????, כתב לקוח אחד. "עדיף לקנות לבד! לא כדאי לקנות משופיז! הם מבטיחים שהמוצר יגיע עד 18 ימי עסקים. עברו כבר מעל 30 ימי עסקים והמוצר שקניתי עדיין לא סופק לי! מדובר בקומקום חשמלי!! כן... כן... קומקום חשמלי לוקח להם לספק 30 יום!! הזוי ומעצבן מאוד!!!", כתב לקוח אחר.

כל פניה בכתב לשירות הלקוחות של האתר זיכתה את הלקוחות בתשובה הבאה: "שופיז תספק לכל לקוחותיה את כל המוצרים שהם רכשו, או תחזיר להם את התמורה במלאה. העניין יקח מספר ימים. תודה מראש על הסבלנות. בברכה, צוות שופיז".

משופיז נמסר כי פעילות האתר הוקפאה עד להודעה חדשה וכמו שהוצהר ללקוחות, יקבלו כולם את התמורה המלאה לתשלום – את המוצר שהזמינו או את ההחזר הכספי עבורו. כבר היום יצאו המשלוחים וחלק מהמוצרים יחולקו ללקוחות.

אתר שופיז הוקם ב-2014 כאתר הרכישות החברתיות, שמציע הוזלת מחירים באמצעות חיבור בין צרכנים לרכישה חברתית מדורגת של מוצרים ושירותים ממגוון חנויות. במשך כ-3 שנים הוא סיפק שירות ללקוחות ובפברואר האחרון אף השלימו גיוסים של 2 מיליון דולר לפיתוח הפלטפורמה. הקפאת האתר מגיעה פחות משבועיים אחרי שאתר צ'יינה ביי לרכישת מוצרים מסין הודיע על "חדלות פירעון" ולקוחותיו שהזמינו מוצרים וביניהם רהיטים באלפי שקלים נותרו ללא מענה.

משתי החברות, ציינה ביי ושופיז, נמסר כי אין קשר בין הקפאת פעילותן פרט לעיתוי. ככל הנראה מדובר בקשיים הכלליים שבהם נתקלים אתרי סחר אונליין. "הפעלת אתר סחר אונליין היא עסק מורכב, שדורש השקעה כספית גבוהה, הבנה מקצועית בשיווק, טכנולוגיה, לוגיסטיקה וכמובן שירות לקוחות", מסביר דני כרמון, מנכ"ל MNG טכנולוגיות, בעלי המיזם מאמא- גורו מועדון הצרכנות של האמהות. "אתרים רבים שנפתחו בשנים האחרונות בחרו לשווק את עצמם באמצעות מחירים נמוכים, עד כדי מחירי הפסד, והתקשו להצליח בעודם מפסידים. המתחרה של אתר סחר אונליין הוא לא אתר אחר אלא החנות הפיזית, ועל האתרים לשכנע לקוחות לקנות באתר ולא בקניון הסמוך לביתו – לכן הבשורה צריכה לשלב מחיר אטרקטיבי יחד עם חווית קניה נוחה ומהנה. על האתר גם להיות מסוגל להחזיק מלאי של מוצרים על מנת לשלוט באספקת המוצר ללקוח ולתת שירות ברמה גבוהה. אתרים שלא מסוגלים לעמוד בתנאים אלו, סופם להיקלע לקשיים".

ג'וש גולדשמיד, מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות אמר כי "אנו עדים לאחרונה לקריסה של מספר חברות גדולות בתחום הקניות ברשת. כמובן שמדובר בפגיעה קשה בציבור הצרכנים, אשר נמצאים באי-ודאות לגבי כספם ולגבי קבלת המוצר שהזמינו. זאת במיוחד לאור העובדה שצרכנים רבים כבר שילמו את מלוא הסכום והחברה חייבה אותם בתשלום מיידי כבר בהזמנת המוצר, על אף שזמן האספקה הוא ארוך ולעיתים במקרי אלה לוט בערפל. לכן עלינו כצרכנים להגביר ערנות, לקנות רק מאתרים מוכרים וחזקים ולהגן על עצמנו ככל הניתן ובכל האמצעים. כך למשל, כדאי להעדיף תשלום באמצעות pay pal כי ישנה אפשרות לקבל החזר כספי אם המוצר לא סופק בסופו של דבר, גם אם משלמים בתשלום אחד והכספים כבר הועברו לספק, בניגוד להסדר הקיים בחוק כרטיסי חיוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully