וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכאוס במכון התקנים נמשך: היו"ר פועל לפיטורי המנכ"ל

11.5.2017 / 21:24

כשמונה חודשים אחרי שהביא יו"ר מכון התקנים אורי דורי למינויו של פנחס שחר כמנכ"ל המכון - פועל דורי לפטוריו של שחר. דורי העביר בוועד הפועל של המכון החלטה לזמן את שחר לשימוע לפני פיטורין - בניגוד לעמדת היועץ המשפטי של המכון

אורי דורי – מנכ"ל ויו"ר א. דורי. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
אורי דורי/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

יו"ר מכון התקנים אורי דורי כינס היום (חמישי) את הוועד הפועל של המכון וביקש לאשר הצעת החלטה לערוך למנכ"ל המכון פנחס שחר שימוע לקראת פיטורין. לפני כן הודיע דורי לשחר על כוונתו לבצע מהלך זה.

היועץ המשפטי של המכון, עו"ד מוטי שיף, התנגד להצעתו של דורי וטען שהיה עליו להודיע מראש על כוונתו לפטר את המנכ"ל ולכלול את ההצעה בסדר היום. בתגובה הורה דורי לעו"ד שיף ולמנכ"ל שחר לעזוב את חדר הישיבות, ובהמשך הורה גם להפסיק את הקלטת הישיבה. הישיבה הוקלטה לצורך רישום הפרוטוקול ובסיומה של הישיבה אושרה ההחלטה לערוך לשחר שימוע לקראת פיטוריו. בהחלטה תמכו גם נציגי משרד ראש הממשלה ומשרד הכלכלה, שהתעלמו מחוות דעתו של היועץ המשפטי על אי חוקיות הדיון.

שחר מצידו מנהל מאבק נגד ניסיונות ההדחה של דורי. במכתב לחברי הוועד הפועל טען שחר שדורי מידר אותו ונישל אותו מתפקידו לאחר שפעל כדי לצמצם את הנזק הכלכלי הצפוי להיגרם למכון בעקבות הרפורמה בתפקודו. בעוד שחר פועל לפתיחת ההסכם הקיבוצי כדי לאפשר ביצוע של תכנית התיעלות, גייס דורי את תמיכת ועד העובדים במאמציו להדיח את שחר.

מכון התקנים שרוי מזה זמן רב בכאוס ניהולי. בעקבות החלטות הממשלה והכנסת על רפורמה במבנה המכון אמור המכון ליישם תכנית מקיפה לשינוי מבני והתיעלות. אולם הניסיון ליישם תכניות לארגון מחדש אינם מתקדמים בעקבות שורה של מחלוקות בין המנהלים, סכסוכים ואיבה אישית. היו"ר דורי, שמינה את המנכ"ל שחר לתפקידו לפני כשמונה חודשים, אינו מדבר עם המנכ"ל ומתערב בניהול המכון, לעתים מאחורי גבו וללא ידיעתו של המנכ"ל. דורי מינה את שחר, לשעבר בכיר בחברת האלקטרוניקה "וישיי ישראל", למרות שלשחר לא היה ניסיון ניהולי רלבנטי לתפקיד והוא נפסל במכרז קודם בו התמודד על תפקיד מנכ"ל המכון.

דורי עצמו, אומרים גורמים משפטיים, מנהל את המכון תחת ניגוד עניינים לכאורה: הוא עומד בראש המכון שאחד מתפקידיו המרכזיים הוא פיקוח על עמידתם של קבלנים בתקני הבניה. דורי עצמו הוא קבלן פעיל - הוא היה יו"ר ובעלים של חברת הבניה אורתם סהר, שבנתה לפני ארבע שנים את הבניין בחדרה שבו קרסו המרפסות. חברה פרטית אחרת בבעלותו של דורי. התמודדה וזכתה לאחרונה בבניית מאות דירות במכרזי משרד השיכון במסגרת "מחיר למשתכן". יצויין כי בניגוד למקובל אין לדורי ולבכירי המכון האחרים הסדרי ניגוד עניינים המסדירים את פעולתם הציבורית בתחומים להם יש נגיעה עסקית. אחת המטרות העיקריות של הרפורמה שאושרה לאחרונה על ידי הממשלה היתה ניתוק המכון מהשפעתם של אנשי עסקים שגרמו בעבר לעיוותים במדיניות התקינה.

ממכון התקנים נמסר בתגובה כי "מכון התקנים הישראלי מצוי בעיצומה של הערכות ליישום הרפורמה במערך התקינה כך שממנה הוא יצא מחוזק תחרותי ויעיל". בהתייחס לטענות על ניגודי העניינים של דורי נמסר: "יושב ראש המכון העביר את טפסי ניגוד העניינים ליועץ המשפטי - כנדרש". דורי טוען כי "מדובר ברצף של הכפשות והשמצות שאין אמת באף אחת מהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully