וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף ננעל בעלייה של 1.2%

אילן מוסנאים

10.11.2002 / 17:16

מחזור המסחר המשיך להיות נמוך - 135 מיליון שקל; מניות בזק ואסם רשמו עליות של יותר מ-3%;

הבורסה של תל אביב הפתיעה הערב וסגרה את היום הראשון לשבוע המסחר בעליות שערים של כ-1% במדדים המובילים. מחזור המסחר, עם זאת, שב להצטמק והסתכם בכ-135 מיליון שקל בלבד.

פתיחת המסחר, שהושפעה מהירידות החדות בסוף השבוע בוול סטריט, היתה שלילית והמדדים פתחו את הבוקר בירידות של כ-1%. עם זאת, מהשעה 11:00 לערך הירידות החלו להתמתן ובסביבות השעה 12:30 המדדים עברו לעליות שערים קלות. המגמה החיובית נמשכה בשעות הצהריים ועד לסגירת המסחר העליות במדדים התחזקו.

מדד המעו"ף ננעל בעלייה של כ-1.2% לרמה של 344 נקודות ומדד תל אביב 100 עלה ב-0.9% לרמה של 337.6 נקודות. מדד הבנקים, שפתח בירידות על רקע הודעת בנק לאומי על הפרשת הענק הצפויה, ננעל בסיום בעליות של 1.5%. מדד התל-טק עלה ב-0.7%.

פעילים בשוק ההון ציינו כי הרוכשים היום היו שחקנים שביקשו לסגור פוזיציות שורט (מכירה בחסר) וגופים שהחליטו להגדיל את שיעור האחזקה במניות. כשהתבדו הציפיות מהבוקר לירידות חדות בבורסה ולנוכח אופטימיות בחוזים על המעו"ף במהלך הבוקר, נאלצו הגופים לרכוש את המניות בעליות והביאו למסחר החיובי בשוק.

מניית בנק לאומי, שביום חמישי שעבר ירדה ב-4.2% בעקבות הודעת הבנק כי ירשום הפרשת ענק ברבעון השלישי של למעלה מ-620 מיליון שקל, והבוקר כבר נסחרה בירידות של יותר מ-1.5%, ננעלה בעליות של 0.4%.

יתר מניות הבנקים נסחרו במגמה חיובית כאשר מניית בנק הפועלים עלתה ב-3.1%, מניית בנק המזרחי עלתה ב-0.7% ומניית בנק דיסקונט עלתה ב-1%.

מניית טבע ירדה ב-2.6% במחזור של 20 מיליון שקל - הגבוה בבורסה. המניה סיימה את המסחר בארה"ב עם פער שלילי של 3.2%, בעקבות הודעתה מיום חמישי כי הפסיקה את פיתוח תרופת ה-Promise. התרופה מיועדת לטיפול בחולי טרשת נפוצה בשלב מתקדם של המחלה, ממנו סובלים כ-10% מחולי הטרשת הנפוצה. בטבע קיבלו את ההחלטה לאחר קבלת תוצאות בלתי מובהקות מהמחקר הקליני שביצעו בתרופה. הנהלת הבורסה הפסיקה ביום חמישי את המסחר במניה, לפני פרסום ההודעה, כך שהמשקיעים בתל אביב לא הספיקו להגיב.

מניות קבוצת אי.די.בי, שפתחו את המסחר בירידות שערים, עברו בהמשך היום להיסחר בעליות. מניות אי.די.בי אחזקות ואי.די.בי פיתוח נסגרו בעליות של 3.2% ו-1.9%, בהתאמה. מניות החברות הבנות נסחרות אף הן במגמה חיובית כאשר כלל תעשיות עלתה ב-2.8% ודסק"ש (דסקש: ת"א) עלתה ב-2.5%.

שורה ארוכה של מניות מעו"ף בלטו בעליות חדות של כ-3%, בהן מניית בזק, מניית אסם, מניית קבוצת דלק ומניית מכתשים אגן.

מניית פולאר השקעות עלתה ב-11.4% במחזור של 1 מיליון שקל. המניה הגיבה לעסקת מכירת 9% ממניות החברה לגמול לחברה האם לידר במחיר של 93.4 שקל למניה. מחיר זה גבוה בכ-200% ממחיר המניה בבורסה לפני פתיחת המסחר הבוקר. העסקה אינה כרוכה בתזרים מזומנים ופולאר השקעות תקבל תמורת מניותיה אחזקות של גמול ולידר בחברות אחרות. מניית גמול ננעלה ללא שינוי ואילו לידר ירדה ב-2.8%.

מניית כנפיים עלתה ב-4.4%. החברה מסרה היום כי החברה הבת ארקיע ביצעה עסקה במסגרתה רכשה 6 מטוסים מאמריקן איירליינס תמורת 91.4 מיליון דולר והחכירה אותם למוכרת תמורת דמי שכירות של 138.2 מיליון דולר על פני תקופה של 12-13 שנים.

עליות חדות של 24% נרשמו במניית סופיריור כבלים. העליות באו בעקבות הידיעה כי סופריור טלקום (המחזיקה בכ-50.2% ממניות סופיריור כבלים) תמכור לבעלת השליטה שלה קבוצת אלפיין, מספר נכסים (בהם גם האחזקה בסופיריור כבלים) תמורת 85 מיליון דולר.

בירידות של 6.8% בלטה מניית טכנופלסט. החברה, הנמצאת בשליטת איתמר פטישי ואורלייט, פירסמה היום את הדו"חות לרבעון השלישי של 2002 ודיווחה על הפסד של כ-4.5 מיליון שקל, תוך שהיא מציגה צמיחה של כ-10% במכירות ל-38.7 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully