וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יס תמומן באמצעות מסגרות אשראי חלקיות בתנאים נוקשים מבעבר

ערן גבאי

10.11.2002 / 9:29

גורם בנקאי בכיר ביותר: "בזק ויורוקום יחזיקו את יס; כל עוד בזק תומכת בחברה אין סכנה"

חברת הלוויין יס תמומן באמצעות מסגרות אשראי חלקיות המותנות בעמידה בתנאים נוקשים וקפדניים יותר מאלה שהתחייבה להם החברה בהסכמי האשראי הקודמים, כשבשלב ראשון תזכה החברה למימון ביניים נוסף של כ-60 מיליון דולר. כך אומרים ל-TheMarker גורמים שונים המעורבים בשיחות האשראי לחברה.

בחודש מאי השנה הועבר מימון לחברת הלוויין בהיקף של 70 מיליון דולר לכ-4 חודשים, שהסתיים, למעשה, בתחילת ספטמבר. מאז, מעכבת יס תשלומים לספקיה, ולטענת הנהלתה, היא נדרשת למימון מיידי נוסף.

צורכי המימון של יס נאמדים, לדברי בעלי המניות בחברה, בכ-150 מיליון דולר על פני מספר שנים ועד ההגעה לאיזון. בעלי המניות יידרשו להשקיע 60% מהיקף מסגרת האשראי שתאושר והבנקים יישאו בכ-40% הנוספים.

"הבנקים לא מודאגים ממצבה של חברת הלוויין יס. נכון שבעלי המניות הקטנים מתכוונים למכור את האחזקות שלהם בחברה, אך בזק ויורוקום יחזיקו אותה. כל עוד בזק תומכת ב-YES אין סכנה לחברה", כך אומר גורם בכיר ביותר במערכת הבנקאית.

בעלי המניות הקטנים ביס, להוציא את פולאר , הקרובה, בלאו הכי, לקצה השקעתה, הפסיקו להזרים כסף בחודשים האחרונים לחברת הלוויין. מדובר בחברות רוגוזין וגילת לוויינים , המצויה בהליכים משפטיים מול יורוקום.

דירקטוריון בזק שב ואישר באחרונה את החשיבות האסטרטגית של המשך השקעת בזק בחברת הלוויין. הדירקטוריון אישר עקרונית תוספת של השקעות כספים ב-YES, שיחייבו את אישורה של ועדת שרים להפרטה.

ועדת שרים להפרטה קיבלה בסוף שבוע שעבר מכתב מטעמה של קבוצת דנקנר השקעות , בשמן של שלוש חברות הכבלים, המתנגד בתוקף להמשך מימונה של חברת הלוויין על ידי החברה האם הממשלתית בזק.

בעבר הביעו חברים בוועדת שרים להפרטה תמיהות על היקפי ההשקעה שנדרשים ליס, וחששו שהמודל העסקי של החברה לא יוכל להחזיר לבזק את השקעתה בחברה.

תוכנית המימון של חברת הלוויין צפויה להיות מאושרת החודש על ידי ועדות האשראי של הבנקים לאומי, דיסקונט והבינלאומי . בנק לאומי ובנק דיסקונט השקיעו עד היום, כל אחד, 40% מהאשראי של YES והבנק הבינלאומי העניק את 20% הנוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully