וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הציוד הרפואי האמריקאית גאידנט בוחנת השקעה אסטרטגית בסטארט אפ הישראלי ויידמד

בעז בבאי

10.11.2002 / 10:36

ההשקעה - במסגרת גיוס הון פרטי של כ-1.5 מיליון דולר שעורכת כיום החברה מעומר, שפיתחה פלטפורמה לכריית נתונים בתחום הביומדיקל



גאידנט (סימול:GDT), אחת מחברות הציוד הרפואי הגדולות בארה"ב, בוחנת השקעה אסטרטגית בחברת הסטארט אפ הישראלית ויידמד (WideMed), שפיתחה פלטפורמה לכריית נתונים בתחום הביומדיקל. זאת במסגרת גיוס הון פרטי בהיקף של כ-1.5 מיליון דולר שעורכת כיום החברה מעומר, שהשלמתו מתוכננת עד סוף השנה.



בסבב הגיוס צפויה להשתתף קרן פלטינום מקבוצת שרם פודים קלנר טכנולוגיות (SFKT). ויידמד גייסה מאז הקמתה בשנת 2000 מעל 1 מיליון דולר מפלטינום, בעלת המניות הגדולה בחברה ומשקיעים פרטיים, בהם שמעון אקויז, מייסד חברת לומינס ואריה מרגי, מייסד משותף של חברת אם סיסטמס. אקויז, מרגי ושוקי גלייטמן, מנכ"ל פלטינום, חברים בדירקטוריון החברה.



ויידמד מפתחת מערכת שרתים לעיבוד אוטמטי יעיל ומהיר של נתונים המתקבלים מבדיקות של הפרעות שינה, הנערכות במרכזים רפואיים מיוחדים. הפתרון מאפשר הסקת מסקנות מלאות לגבי תהליך האבחון, תוך חיסכון משמעותי הכרוך בשימוש של רופא או טכנאי מתמחה לעיבוד ידני של הנתונים. הפתרון מבוסס התוכנה של החברה הישראלית מספק בין היתר זיהוי מוקדם של בעיות לב ואפילפסיה.



החברה חתמה ביוני השנה על חוזה, הנאמד ב-1 מיליון דולר עם חברת סליפמד (SleepMed). סליפמד, החברה הגדולה בארה"ב בתחום שירותי אבחון וטיפול בהפרעות שינה, מפעילה רשת של מעל 100 מעבדות שינה בארה"ב, שבהם נערכות 40 אלף בדיקות בשנה.



ויידמד הוקמה על ידי אמיר גבע, פרופ' באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, המתמחה בתחום של עיבוד אותות ביו רפואיים. גבע, משמש כנשיא ומנכ"ל החברה, מעסיקה כיום 8 עובדים במשרדיה בפארק התעשייה הטכנולוגי בעומר.



גאידנט נחשבת לאחת מהחברות המובילות בעולם בתחום הציוד הרפואי לטיפול בבעיות לב. החברה, הנסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי שוק של כ-9 מיליארד דולר, מספקת בין היתר את פתרון הסטנט, קפיץ רפואי המאפשר להשאיר עורקים כליליים (עורקי הלב) פתוחים בעת ניתוח מעקפים וכן קוצבי לב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully