וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת ענק לארקיע: רוכשת 6 מטוסים תמורת 91.4 מיליון דולר ותחכיר אותם ל-12-13 שנים ב-138.2 מיליון דולר

גולן פרידנפלד

10.11.2002 / 10:28

70% מעלות רכישת המטוסים מאמריקן איירליינס תמומן באמצעות 6 הלוואות שניתנו לארקיע על ידי בנק לאומי, והיתרה באמצעות מקורותיה העצמיים של ארקיע



חברת ארקיע, המוחזקת על ידי חברת כנפיים הבורסאית, מדווחת היום על רכישה של 6 מטוסים מאמריקן אייליינס תמורת 91.4 מיליון דולר והחכרתם תמורת 138.2 מיליון דולר על פני תקופה של 12-13 שנים. ארקיע רוכשת מטוס בואינג 300ER-767 וחמישה מטוסי MD-82.



ארקיע רוכשת את ששת המטוסים ותחכיר אותם בחזרה לחוכרת בחכירה תפעולית. מטוס הבואינג משנת ייצור 1991 יוחכר לתקופה של 13 שנים ומטוסי ה-MD82 משנת ייצור 1990 יוחכרו לתקופה של 12 שנים. למחיר הכולל של רכישת המטוסים תתווספנה עלויות נלוות כמו עלות ביצוע הגנה להבטחת הריבית ועלויות משפטיות המוערכות בכ-2.5 מיליון דולר אשר תשולמנה על ידי ארקיע.



70% מעלות רכישת המטוסים תמומן באמצעות 6 הלוואות שניתנו לארקיע על ידי בנק לאומי . תקופת ההחזר הינה 8 שנים למטוס הבואינג ו-6.5 שנים למטוסי ה-MD. יתרת העסקה תמומן על ידי מקורותיה העצמיים של ארקיע.



לחוכרת הוענקה אופציה להארכת תקופת ההסכם לשלוש תקופות נוספות בנות שנה אחת עד חמש שנים כל אחת, תמורת דמי חכירה על פי ערך השוק במועד הפעלת האופציה. אופציה נוספת שניתנה לחוכרת היא לרכישת המטוסים במחירים שנקבעו בהסכם בתום תקופת החכירה הבסיסית, ובתום כל תקופת הארכה. אופציה נוספת הינה רכישת המטוסים לאחר 8 שנים מתחילת התקופה או רכישת המטוסים במקרה שתוטל חובת ניכוי מס במקור בארה"ב על דמי החכירה בהיקף העולה על מה שנקבע בהסכם.



העסקה תבוצע באמצעות שש נאמנויות הרשומות בארה"ב על מנת לאפשר המשך רישום המטוסים שם. בכוונת ארקיע להסב את העסקה לחברת בת, שתוקם ותעסוק בהחכרת מטוסים בכפוף לקבלת האישורים הנדרשים. בארקיע ציינו כי גורם הסיכון העיקרי בעסקה הינו אי הוודאות הכלכלית באשר לעתידה של החוכרת, שהינה כיום חברת התעופה הגדולה ואשר נפגעה מהמשבר הקשה הפוקד את ענף התעופה בארה"ב מאז אירועי ה-11 בספטמבר 2001.



לאחר ביצוע העסקה מונה צי מטוסי הסילון בבעלות ארקיע כ-32 מטוסים, מהם 29 מטוסים המוחכרים לחברות תעופה בחו"ל ו-3 מטוסי סילון, בנוסף ל-4 מטוסי ATR72-500 ו-4 מטוסי דאש-7 המופעלים על ידי ארקיע לצורך פעילותה הבינלאומית והפנים ארצית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully