וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולאר השקעות עולה ב-13% בעקבות עסקת מכירה של 9% ממניותיה לגמול ולידר

אמיר טייג

10.11.2002 / 11:11

מחיר המניה הוא 35 שקל, כ-167% מתחת למחיר העסקה בה נמכרו המניות ב-93.4 שקל; הערכות: הכסף שיגויס ישמש למימון ההתרחבות במזרח אירופה ורכישת רשת תחנות דלק בארה"ב



בעקבות עסקת המכירה של 9% ממניות פולאר השקעות לגמול ולידר , במחיר של 93.4 שקלים למניה, עולה מניית פולאר בשעות אלו ב-12.8% למחיר של 35 שקלים, אך גם בהתחשב בעליה זו, מחיר העסקה משקף פרמיה של 167% מעל מחיר השוק. מניות לידר וגמול לא רושמות שינוי במחירן הבוקר.



פולאר השקעות, מקבוצת שרם-פודים-קלנר, הודיע ביום שישי כי תמכור 400 אלף מניות רדומות שברשותה והמהוות 7% מהון המניות הכולל שלה לחברת ההשקעות גמול תמורת 37.4 מיליון שקל. התמורה מייצגת מחיר של 93.425 שקל למניה - פי שלושה ממחירן בבורסה, בעת הודעת המכירה. המחיר מייצג, עם זאת, את ההון העצמי של פולאר כפי שהיה בסוף הרבעון השני של 2002. גמול תרשום בספריה את ההשקעה כהשקעת קבע.



במקביל, פולאר תמכור 100 אלף מניות נוספות מחבילת המניות הרדומות שברשותה לחברה האם לידר על פי מחיר זהה. התמורה, 9.3425 מיליון שקל, לא תתקבל במזומן כי אם בניירות ערך סחירים שבבעלות לידר ושלידר אינה בעלת עניין בחברות שהנפיקו אותם - ועל פי מחירם בבורסה. חלק הארי של ניירות הערך הסחירים הוא כ-2% ממניות חברת הביטוח איילון. התמורה לפולאר בגין מכירת שתי חבילות המניות תהיה לפיכך 46.7 מיליון שקל. בעקבות שתי העסקות האלה ההון העצמי של פולאר השקעות יגדל בסכום דומה.



ביום חמישי הודיעו פולאר ואמפל כי בכוונתן למכור נכסי נדל"ן של אופיר בישראל בהיקף של כ-100 מיליון שקל. הערכות הן כי פולאר עשויה להפנות חלק מהתמורה שתקבל משתי העסקות האחרונות למימון פרויקטי נדל"ן במזרח אירופה, לרכישת רשת חנויות נוחות ותחנות דלק בארה"ב בהשקעה של 39 מיליון דולר ולרכישת יצרנית סלולרית איטלקית קטנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully