וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפטר גם הרו"ח הראשי של רשות ניירות הערך בארה"ב

ניו יורק טיימס

10.11.2002 / 11:19

רוברט הרדמן התפטר שלשום, שלושה ימים אחרי התפטרותו של יו"ר הרשות, הרווי פיט, שמינה אותו לתפקיד; התפטר על רקע המינוי השנוי במחלוקת של יו"ר מועצת הפיקוח החדשה על רואי החשבון



הרואה החשבון הראשי של רשות ניירות הערך של ארה"ב, רוברט הרדמן, התפטר שלשום, שלושה ימים אחרי התפטרותו של יו"ר הרשות, הרווי פיט, שמינה אותו לתפקיד; זאת על רקע המינוי השנוי במחלוקת של יו"ר מועצת הפיקוח החדשה על רואי החשבון.



פיט והרדמן היו אחראים על הליך המינוי של יו"ר מועצת הפיקוח, ויליאם ובסטר, והם לא יידעו את הנציבים האחרים ברשות על כך שוובסטר כיהן כיו"ר ועדת ביקורת של חברה החשודה בהונאה פיננסית. כעת מתנהלות שתי חקירות, אחת של הרשות עצמה והאחרת של הקונגרס, בעניין מינויו של ובסטר.



הרדמן, בן 54, היה מינוי שנוי במחלוקת, בין השאר מכיוון שהגיע לרשות ניירות הערך ישירות מארנסט & יאנג, אחת מארבע חברות ראיית החשבון הגדולות בארה"ב, שספגה בשנים האחרונות ביקורת חריפה על ביקורת דו"חות לקויה. הרדמן כיהן כסגן יו"ר ארנסט & יאנג.



"אני מגיש את התפטרותי לנוכח האירועים האחרונים ומתוך ידיעה כי בשבועות הקרובים תצטרך הרשות לקבל החלטות חשובות על יישום סעיפים הקשורים בראיית חשבון בחוק סרביינס-אוקסלי", כתב הרדמן. "כדי להבטיח שההחלטות האלה יצטיירו כאובייקטיוויות, עדיף שמישהו אחר יתפקד כיועץ המרכזי לרשות בענייני ראיית חשבון". חוק סרביינס-אוקסלי יצר את מועצת הפיקוח החדשה על רואי החשבון, ובעקבות מינויו של ובסטר ליו"ר שלה, מתח הסנטור הדמוקרטי סרביינס ביקורת פומבית על פיט.



פיט הביע צער על התפטרות הרדמן, ובנאום שנשא בפני התאחדות תעשיית ניירות הערך, הגן על פעילותו כיו"ר הרשות. "אני גאה מאוד במה שהשגנו, ואני מקווה שמחליפי בתפקיד לא ייתקל בביקורת פוליטית כמו זו שנאלצתי אני להתמודד איתה". פיט מונה בידי הנשיא בוש לפני 15 חודשים. מינויו עורר ביקורת בקרב דמוקרטים בקונגרס, בשל קשריו לוול סטריט ולחברות ראיית החשבון הגדולות, שאותן ייצג כעורך דין במשך 28 שנה.



פיט, שהתקבל בחום בכינוס של התאחדות תעשיית ניירות הערך בבוקה רטון, פלורידה, קרא לבכירים בוול סטריט להשיב את אמון הציבור בשווקים. הוא לא אמר דבר בעניין מינוי ובסטר. הכהונה הקצרה שלו היתה רצופה במה שמבקריו תיארו כתקריות חמורות. בתחילת כהונתו נפגש באופן פרטי עם בכירים בחברות שנגדן ניהלה הרשות חקירות. אחר כך תואר כמי שמנסה לחסום רפורמה אמיתית בוול סטריט ובראיית החשבון בארה"ב.



הוא התפטר בעוד הרשות מנהלת משא ומתן עם עשר חברות ההשקעות הגדולות בוול סטריט על מניעת ניגוד עניינים בקרב אנליסטים ובנקאי השקעות. בשבועות החולפים השתתף רק בישיבות ספורות. הרשות יוצגה בשיחות בידי ראש מחלקת האכיפה שלה, סטיוון קטלר, אך פיט ספג ביקורת בוול סטריט על כך שאיפשר לתובע הכללי של מדינת ניו יורק, אליוט שפיצר, להוביל את השיחות. שפיצר הקדים את הרשות בחקירות נגד כמה בנקים להשקעות בעניין ניגוד עניינים.



לעת עתה לא ברור מה יעשה פיט, בן 57, בעתיד. במכתב ההתפטרות ששלח לבוש אמר כי ישאר ברשות עד שיכנס לתפקיד יו"ר חדש. הוא לא אמר אם הוא מתכנן לחזור לעריכת דין, אך בכירים בוול סטריט אמרו שלשום בכינוס כי הוא יוכל לעשות זאת אם ירצה, חרף כהונתו השנויה במחלוקת ברשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully