וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי מימן: "אפילו בדרום אמריקה לא ממנים גנרלים לשרים"

שגיא חמץ

10.11.2002 / 12:57

מימן בראיון מיוחד לאחר נאומו בכנס השקת תנועת "ישראל אחת": "אם בוחנים את התקציב מגלים שמדובר בתקציב פאתטי, אם יקראו לי לתפקיד שר האוצר אשים הכל בצד"

"אני רוצה להמשיך להיות נאיווי ואני רוצה לצאת לדרך יחד איתכם. יש לנו מערכת שלטונית שאינה מתפקדת כבר למעלה מעשר שנים והשינוי חייב להגיע", כך פתח אתמול איש העסקים יוסי מימן בקול נרגש את דבריו בכנס היסוד של תנועת "ישראל אחרת".

מימן הוא אחד התומכים הבולטים ואחד מהתורמים הגדולים לתנועת ישראל אחרת, המקדמת את הרעיון של הפרדה מקצועית בין הכנסת לממשלה, כך שלתפקידי שרים ימונו אנשי מקצוע. התנועה זוכה לתמיכה ועידוד ממספר אנשי עסקים בולטים, בהם יעקב פרי שלקח אתמול חלק בכנס, אילן שילוח, עפרה שטראוס ואחרים.

בראיון ל-TheMarker אמר מימן כי אם יוצע לו תפקיד שר אוצר יש בכוונתו לקחת את התפקיד. "אם יקראו לי לשרות לאומי אניח הכל בצד ואתגייס לתפקיד בשמחה. אני מאמין בשירות מילואים עבור המדינה, ויותר מזה מאמין שאנחנו במצב שבו חייבים לעשות שינוי".

הן בנאומו והן בשיחה עמו תקף מימן בחריפות את שיטת השלטון הקיימת, את ניהול הכלכלה הישראלית ואת הסתאבות המערכת השלטונית. "אם בוחנים היטב את תקציב המדינה מגלים שמדובר בתקציב פאתטי, תקציב של סחטנויות שאין בו שום פתרון לבעיות האדירות של המשק הישראלי".

בתשובה לשאלה על תפקודו של שר האוצר סילבן שלום אמר מימן "אינני רוצה להתייחס באופן ספציפי לשר כזה או אחר, אבל לכולם ברור שאנחנו במצב קשה והמדיניות הכלכלית הובילה אותנו לדרך של אין מוצא. אינני חושב שהאשם הוא בסילבן שלום כשר אוצר. שלום חי באילוצים בלתי אפשריים של סחטנים מכל כיוון, וכך גם נראים תקציב המדינה והמדיניות הכלכלית. זו מדיניות של פוליטיקה בלבד ללא שום דבר ענייני וזהו תקציב של סחטנויות".

בתשובה לשאלה האם אין חשש מהידוק הקשר בין המגזר העסקי למערכת השלטונית עם מינויים של אנשי עסקים לתפקידי מפתח כשרים, אמר מימן כי אינו רואה בכך בעיה. "והיום אין קשר כזה בין פוליטקאים לאנשי עסקים?" השיב מימן בתגובה לשאלה. "קשר בין פוליטיקאים לאנשי עסקים קיים היום מבלי שיהיו שרים מקצועיים. לדעתי דווקא שרים מקצועיים יצמצמו את הבעיה הזו. מדוע שבנקאים, אנשי אקדמיה, אנשי חינוך וכדומה לא יתמנו לתפקידי שרים בתחומים בהם הם מתמחים? זה קורה בכל העולם המערבי ואין שם בעיה מיוחדת עם זה".

מימן מלווה את תנועת ישראל אחרת כמעט מאז ראשיתה. התנועה זכתה לברכת הדרך של אנשי עסקים ומנהלים רבים, אולם מימן הוא הבולט והפעיל שביניהם. לדבריו, "אנשי התנועה עיצבו חלק מהאדיאולוגיה שלהם בעקבות שיחות ארוכות שניהלנו".

על הקושי לתמרן בין איש העסקים יוסי מימן לבין מימן הנואם מעל הדוכן כתומך ומעורב בתנועה פוליטית ניתן היה ללמוד מתשובתו של מימן לשאלות בנושאים עסקיים.

כפי שאתה ודוברים אחרים מהמגזר העסקי תיארתם, מצבה הכלכלי של ישראל רעוע וקשה להשיג את אמונם של משקיעים זרים בהשקעות בישראל. האם לנוכח המצב אתה נתקל בקשיים לגייס משקיעים זרים לערוץ 10?

"אינני יוצא לחפש משקיעים. הם באים ואין שום בעיה לגייס משקיע לערוץ, ובכלל זה גם לא משקיעים זרים".

יוסי מימן הוא אחד מאנשי העסקים הישראלים הגדולים ביותר, מרבית עסקיו הם מחוץ לישראל בתחומי האנרגיה והתשתיות, והיקף עסקיו מוערך בכ-2 מיליארד דולר. בשנתיים האחרונות הגביר מימן את מעורבתו בשוק הישראלי. במסגרת זו הוא בעל השליטה בישראל 10, זכיינית ערוץ 10, ובעל השליטה בחברת האחזקות אמפ"ל .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully