וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה מונעת את כניסת מניית הפניקס 1 למעו"ף עקב אחזקה נמוכה של הציבור

אילן מוסנאים

10.11.2002 / 14:47

הבורסה קבעה תקנה חדשה לפיה מניה ששיעור אחזקות הציבור בה נמוך מ-7.5%, לא תוכל להצטרף למדד

אחרי מספר שבועות של ספקולציות, לגבי יכולתה של מניית הפניקס 1 להיכנס למדד המעו"ף, החליטה הנהלת הבורסה לנקוט בצעד שימנע את המהלך.

הפניקס 1 הוזכרה באחרונה כמועמדת להצטרף למדד המעו"ף על רקע העובדה שהיא בעלת שווי של כ-2 מיליארד שקל, הגבוה בהרבה משל שתי המועמדות האחרות - אגיס ושיכון ובינוי.

על מנת להיכנס למדד היתה המניה - שרק כ-1.8% מהסחורה בה מוחזקת בידי הציבור, ושבשנים האחרונות ריכזה מחזורים דלים - צריכה לעמוד ברף של מחזור ממוצע מינימלי. על רקע זה, בתקופה האחרונה נצפו מספר ימים של פעילות חריגה בנייר, שהגיע בשיא למחזור של כ-12 מיליון שקל ביום אחד.

היום נראה שהנהלת הבורסה החליטה לשבור את אי הוודאות סביב הנייר, והודיעה על תקנה חדשה שקובעת כלל נוסף (פרט לכללי השווי והסחירות), לפיו מניה לא תוכל להצטרף למדד, אם שיעור האחזקות של הציבור בה נופל מ-7.5%.

נזכיר כי מעבר ליוקרתיות הכרוכה במסחר במעו"ף, יש לכניסה למדד המוביל השלכות פיננסיות לא מבוטלות. הכניסה למדד מגדילה באופן משמעותי את שווי המניות כשהן משמשות כבטוחות בבורסה או אצל הבנקים.

מניית מעו"ף מספקת לבנק (או לצורך עסקות בבורסה) בטחונות בשווי של 65% מערכה ואילו מניית תל אביב 100 מהווה ביטחון ברמה של 50% מהמחיר שלה בבורסה. לכן, לבעלי השליטה בחברה (אם זה אליהו שרכש מניות לאומי במאות מיליוני שקלים בהלוואות מבנק לאומי, ואם בעלי השליטה החדשים - יעקב שחר וישראל קז) היה אינטרס אישי בכניסה של המניה לרשימת המעו"ף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully