וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטל הגישה בקשה לתמ"ס להקמת מפעל חדש בקרית גת בהשקעה של 4 מיליארד דולר

בעז בבאי

10.11.2002 / 15:04

הנהלת אינטל העולמית עדיין לא קיבלה החלטה סופית אם להקים את המפעל; אם תאושר התוכנית - שיעור המענק יהיה 12.5% מהיקף השקעות של עד 3.5 מיליארד דולר



חברת אינטל , יצרנית השבבים מס' 1 בעולם, הגישה בקשה להקמת מפעל חדש לייצור שבבים בקרית גת, בהשקעה של 4 מיליארד דולר. אינטל הגישה את הבקשה למרות שהנהלת החברה עדיין לא קיבלה החלטה סופית אם להקים את המפעל. אם ייבנה המפעל, תהיה זו ההשקעה הגדולה ביותר של חברה זרה בישראל מעולם.



מינהלת מרכז ההשקעות במשרד התעשייה והמסחר תדון בישיבתה מחר בבקשה של אינטל. אם תאושר התוכנית שיעור המענק יהיה 12.5% מהיקף השקעות של עד 3.5 מיליארד דולר ולא יינתנו מענקים על השקעות שמעבר לתקרה זו.



המפעל מיועד ליצור הדור הבא של השבבים של אינטל בטכנולוגיות מזעור חדשנית של כ-0.1 מיקרון, שעדיין אינה קיימת באף אחד ממפעלי אינטל בעולם. המפעל יעסיק 2,400 עובדים ועוד כ-2,000 עובדי קבלן, היקף המכירות הצפוי הינו 2.9 מיליארד דולר בשנה.



מנהל מרכז ההשקעות בתמ"ס, שמואל מרדכי, מציין כי בניגוד להשקעה הקודמת להקמת המפעל בקריית גת, שאושרה על אף שמדד הכדאיות למשק (ערך נוכחי נקי למשק הלאומי) היה שלילי (אך קרוב לנקודת איזון). בהשקעה החדשה הערך הנוכח הנקי למשק הלאומי הינו חיובי ומסתכם ב-295 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully