וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העברת חשמל דרך האוויר? המכשיר שעשוי לחולל מהפכה בעולם

26.6.2017 / 7:47

ייתכן שבעתיד לא יהיו קווי מתח בצדי הדרכים ואפשר יהיה לספק חשמל גם למקומות שלא היו נגישים עד כה וזה יהווה גם תרומה לאיכות הסביבה בזכות מתקן ייחודי של פרופ' יוסי פנחסי, דקן הפקולטה להנדסה באוניברסיטת אריאל, שמפתח אמצעי אלחוטי להולכת חשמל. צפו

צילום מסך

בין אם אנו נוסעים בכבישי ארצנו או מטיילים בחו"ל, במהלך הנסיעה אנחנו שמים לב לפרטים רבים על הכביש ובנוף שאותו הוא חוצה. אך נדמה שיש דברים הנעלמים מעינינו – ואלו הדברים המובנים מאליהם, השגרתיים, עמודי חשמל לדוגמה. קווי המתח הגבוה, על כבליהם הארוכים והעבים, המלווים אותנו בדרכנו ומספקים חשמל לערים, ליישובים ולאזורי הספר הנידחים, ייתכן שבעתיד ייעלמו מהנוף.

פרופ' יוסי פנחסי, דקן הפקולטה להנדסה באוניברסיטת אריאל, מפתח אמצעי אלחוטי להולכת חשמל, שבעתיד יאפשר חיבור לחשמל ללא כבלים, עמודים או גנרטורים רבי עוצמה המרעישים ומזהמים את הסביבה.

"זה נשמע קצת כמו מדע בדיוני, אפילו לי", אומר פרופ' פנחסי, "מערכת שמסוגלת להעביר אנרגיה ללא כבלים לנקודה מרוחקת שאין בה אספקת חשמל. הרעיון הוא לפתח מערכת שממירה את החשמל לקרן אלקטרומגנטית שמשודרת למרחק. אנטנה קולטת אותה והופכת אותה בחזרה לחשמל".

באוניברסיטת אריאל פיתחו לייזרים המבוססים על מאיץ חלקיקים יחיד מסוגו במזרח התיכון, שמאפשר את הפיתוח הייחודי של פרופ' פנחסי. הולכת חשמל אלחוטית עשויה לחולל מהפכה בעולם בכל הקשור לאופן הפצת האנרגיה, וליצור מציאות שבה יהיה אפשר להעביר חשמל בקלות ובאופן נקי למקומות שעד כה נראו בלתי נגישים, וכן לשמור על הטבע והסביבה טוב יותר.

וואלה! NEWS בשיתוף אוניברסיטת אריאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully