וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד משה שוב הורשע באישומים שונים של העלמת הכנסות

אמיר הלמר

10.11.2002 / 15:17

שוב, רעייתו וחברה משפחתית בבעלותם, גאולת הכרך בע"מ, הורשעו הבוקר בעבירות של העלמת הכנסות, ניהול רישומים כוזבים ושימוש במרמה לפי פקודת מס הכנסה



שופט בית משפט השלום בתל באביב, דוד רוזן, הרשיע הבוקר את עו"ד משה שוב, רעייתו דליה שוב וחברה משפחתית בבעלותם גאולת הכרך בע"מ בעבירות של העלמת הכנסות, ניהול רישומים כוזבים ושימוש במרמה, עורמה ותחבולה, לפי פקודת מס הכנסה.



כתב האישום הוגש כנגד שוב, רעייתו חברת גאולת הכרך, ירון ישעיהו ורואי החשבון של חברת ירון ישעיהו - דורון שגיב ויעקב הירשמן. לשוב, שעוסק בתחום הנדל"ן ואף משמש אף אחד ממנהלי שטח ה"גוש הגדול" בתל אביב, יוחסו עבירות של השמטת הכנסה מתוך דו"ח, תרשומת כוזבת בדו"ח, שימוש במרמה, עורמה ותחבולה, והכל במזיד ובכוונה להתחמק ממס ובכוונה לעזור לאחר להתחמק ממס.



רואי החשבון וירון ישעיהו הואשמו בהשמטת הכנסה מתוך דו"ח, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הכנה, ניהול וקיום של פנקסי חשבונות ורשומות כוזבים, תרשומת כוזבת בדו"ח ושימוש במרמה, עורמה ותחבולה והכל במזיד ובכוונה להתחמק ממס, ואולם הם זוכו מהאישומים.



בכתב האישום נטען, בין השאר, שבמסגרת ההתקשרות של שוב וגאולת הכרך עם חברת הבנייה ירון ישעיהו בהסכם, בו התחייבה לבנות על קרקע של גאולת הכרך ועל חלקה סמוכה לה בניין בן 30 יחידות דיור, העלים שוב הכנסות מ-4 דירות שקיבל בפרויקט. זאת, באמצעות רישומים כוזבים על הוצאות שהוציאה בפרויקט ואי רישום הכנסות ממתן שירותי בנייה לשוב.



בנוסף, הואשם שוב כי העביר באמצעות חברת גאולת הכרך לידי חברת ירון ישעיהו, שביצעה את פרויקט הבינוי, סך של 2 מיליון שקל, וזאת לצורך רכישת מניות חברת ישעיהו עבורו ועבור אשתו, ובכך קיבל למעשה הטבה מחברת גאולת הכרך.



שוב הורשע בכך שבשנת 1990 קיבל מאת חברת גאולת הכרך הטבות כספיות, בשירותי בנייה של ארבע דירות בשכונת עין גנים בפתח תקווה במסגרת פרויקט פלדמן. בית המשפט קיבל בעניין זה את עמדת התביעה לפיה שווי עלות הבנייה של ארבע הדירות הגיע ל-751,770 שקל ובכך דחה את עמדתו של הנאשם.



עוד נטען ע"י הפרקליטות באמצעות עו"ד איריס שמואלי כי בשנות המס 1991-1992 העלימה חברת גאולת הכרך הכנסות מהשכרת דירות בצפת באמצעות רישום כוזב של הוצאות הוניות ששילמה לשיפוץ דירות כהוצאות שוטפות, שהוצאו כביכול לניהול ואחזקת הדירות.



לעניין רכישת חברת ישעיהו, טען שוב כי העביר הכספים עקב הקשיים אליה נקלעה חברת ישעיהו, אך בית המשפט דחה את גרסתו וקבע כי לשוב היה מניע כלכלי לרכישת חברת ירון ישעיהו, והוא קיזוז הפסדים. השופט קבע כי משה שוב הסתיר את רכישת החברה וכי "הסתרת רכישת החברה על ידו איפשרה לו להגיע להסדרים עם הנושים - הסדרים נוחים המתאימים לחברה מתמוטטת על סף פירוק".



הטיעונים לעונש נקבעו להישמע ב-12.11.02.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully