וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וורן באפט שוקל לקנות את עסקי ביטוח המשנה של ג'נרל אלקטריק

סוכנויות הידיעות

10.11.2002 / 15:27

מהלך כזה יהפוך את ברקשייר התאוויי לחברת ביטוח המשנה הגדולה בעולם לפי פרמיות



וורן באפט שוקל לרכוש מידי ג'נרל אלקטריק את חטיבת Employers Reinsurance, העוסקת בביטוח משנה, במהלך שיהפוך את ברקשייר התאוויי, חברת ההשקעות שלו, למבטחת המשנה הגדולה בעולם. על כך דיווחה סוכנות בלומברג.



באפט, לפי מקורות יודעי דבר, הגיש הצעה הנמוכה ב-8 מיליארד דולר מהמחיר אותו מבקשת GE - מה שעלול לטרפד את העסקה. ברקשייר הגדילה לאחרונה את החזקותיה בתחום הביטוח, באמצעות השקעה נוספת בחיתום משנה לחברת הביטוח לויד'ס אוף לונדון.



חטיבת Employers של GE מנהלת נכסים של 37 מיליארד דולר ומעסיקה כ-3,700 עובדים. היא הפסידה 156 מיליון דולר ברבעון השלישי השנה, וצפויה לרשום הפסד של 350-450 מיליון דולר השנה ולהגיע לאיזון בשנה הבאה. ברקשייר, מנגד, מקווה להגדיל את נתח הכנסותיה מביטוח משנה משליש וליהנות מעלייה ממוצעת של 60% במחירי הפרמיות של ביטוחי משנה שנרשמה בשוק מאז התקפות הטרור של נובמבר 2001.



ברקשייר האתוויי (סימול BRKA) דיווחה אתמול על עלייה חדה בשורת הרווח הנקי ברבעון השלישי, הודות לעלייה בתעריפים ושיפור בהכנסות מחיתום בחטיבת הביטוח של החברה.



ברקשייר, שחטיבות הביטוח וביטוח המשנה שלה מספקות לבאפט כספים להשקעה, רשמה רווח נקי של 1.14 מיליארד דולר ברבעון השלישי, לעומת הפסד של 679 מיליון דולר ברבעון המקביל, הודות לעלייה ברווחי עסקי הביטוח שלה על רקע העלייה בתעריפי הביטוח וביטוח המשנה. במונחי רווח למניה דווח על רווח של 744 דולר, לעומת הפסד של 445 דולר למניה בתקופה המקבילה.



תוצאות החברה ברבעון המקביל בשנת 2001 כוללות הפסד של 1.45 מיליארד דולר שנגרם כתוצאה ממתקפות ה-11 בספטמבר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully