וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאי טלקום של פולאר מנהלת מו"מ לרכישת כ-65% ממניות TELIT האיטלקית תמורת 10 מיליון יורו

ערן גבאי

10.11.2002 / 15:36

TELIT מייצרת מכשירי קצה ובעלת מחזור שנתי של עשרות מ' ד'; טרם הוחלט אם לייבא המכשיר לארץ; דאי מתכוונת להשקיע בטעינת זמן אוויר למנויי פריפייד



פולאר השקעות מודיעה היום לבורסה על כך שחברת דאי טלקום, הנמצאת בבעלותה המלאה של פולאר סחר, מנהלת מו"מ לרכישה של כ-65% מהון המניות של TELIT חברה איטלקית העוסקת בייצור מכשירי קצה סלולריים תמורת השקעה של כ-10 מיליון יורו בהון ובהלוואות בעלים.



עוד מודיעה פולאר, שבמקביל, מנהלת דאי טלקום מו"מ עם משקיעים פוטנציאליים להשקעה בהון המניות של דאי בהיקף של כ-15 מיליון יורו כנגד הקצאה של כ-20% ממניות דאי.



דאי טלקום היא למעשה זרוע הסחר הסלולרית של פולאר השקעות ואחראית היום על כ-20% מסך ההכנסות של פולאר השקעות.



TELIT היא יצרנית טלפונים סלולריים קטנה עם מחזור שנתי הנאמד בכמה עשרות מיליוני דולרים. הקשר עם TELIT נוצר כשדאי טלקום בחנה את המכשירים שלה במטרה לייבאם לארץ. גורמים בחברה מטילים ספק בכדאיות יבוא המותג החדש לארץ וייתכן שההשקעה תתבצע במטרה להגדיל את נתח השוק של המותג בשוקי איטליה ואירופה.



שוק מכשירי הקצה בעולם קטן במונחים של מספר מכשירים בכ-5% בשנה האחרונה ובמונחי הכנסות - בכ-8%. על כן, נפגע מעמדם של יצרני מכשירים קטנים בשוק.



ב-TheMarker דיווחנו לאחרונה על כוונתה של פולאר להיכנס להשקעה, באמצעות החברה הבת דאי טלקום, גם בתחום טעינת זמן אוויר במכשירים סלולריים למנויי פריפייד.



פולאר מקיימת מגעים עם מספר חברות וקבוצות במשק במטרה להקים אופרציה שתוכל לספק את שירות הטעינה בנקודות מכירה רבות עבור המפעילות הסלולריות. גורמים המקורבים לחברה אמרו שניתן יהיה להעריך את סיכויי הפרויקט בתוך שבועות.



בפולאר מעריכים את שוק הפריפייד - תשלום קבוע מראש באמצעות כרטיסי תשלום עבור שיחות סלולר - בכמיליארד וחצי שקל בשנה, ומעריכים שיוכלו לזכות בנתח שוק של כשליש מסך הכנסות שוק הפריפייד בישראל.



דאי טלקום, העוסקת ביבוא ושיווק של מכשירי יונדאי הקוריאנית לרשת פלאפון והמוחזקת בכ-100% על ידי פולאר השקעות, רשמה במחצית הראשונה של השנה הכנסות של 72.7 מיליון שקל.



על פי ההערכות, מתקרבת דאי טלקום לנתח שוק של כ-20% מסך מכשירי הקצה ברשת פלאפון, בה פועלים 5 משווקים שונים.



פולאר הרחיבה בצורה משמעותית את פעילויותיה בתחום התקשורת בשנתיים האחרונות. מלבד השקעה בהקמת דאי טלקום ובכניסה לשוק מכשירי הקצה, היא מחזיקה בכ-10.4% ממניות YES; בכ-20.5% בעדן טלקום; בכ-26% בזכיינית ערוץ 2 רשת ובכ-2.5% בפרטנר . כמו כן, פולאר משתתפת כאחת הקבוצות במכרז לרכישת בזק . ב-2001 התכוונה פולאר להעמיק עוד יותר את הקשר העסקי שלה מול פלאפון כשניסתה לשכנע את חברת הסלולר לעשות שימוש במותג וירג'ין, שהיה בשותפות פולאר השקעות ווירג'ין הבריטית, כמפעיל סלולרי וירטואלי שיפעל על גבי רשת פלאפון. ההשקעות במיזם אמורות היו להסתכם ביותר מ-50 מיליון דולר, אך לא יצאו אל הפועל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully