וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן אנד ברדסטריט: סיכוי להיחלצות מהמשבר - אין שינוי לרעה במדד סיכון האשראי של ישראל באוקטובר

אמיר טייג

10.11.2002 / 15:51

בניגוד לתחזיות רבות, בדן אנד ברדסטריט צופים שיפור בכלכלת ישראל בשנת 2003; בכל הפרמטרים מעריכים כי התוצאות ב-2003 יהיו טובות יותר מב-2002



אין שינוי לרעה במדד סיכון האשראי של ישראל באוקטובר, כך עולה מהדוח חודש אוקטובר שמפרסמת חברת המידע העסקי דן אנד ברדסטריט. מהחברה נמסר כי "כל הפרמטרים של החודשים הקודמים זהים לאלה שבדו"ח האחרון. ייתכן שהנתונים הללו מעוררים, למרות הכל, תקווה באשר למצבה של כלכלת ישראל ומרמזים אולי על סיכוי להיחלצותה מהמשבר".



בדן אנד ברדסטריט כותבים כי מניתוח חודש אוקטובר עולה כי כלכלת ישראל נמצאת אומנם בסיכון מתמשך, ובשל כך יש אזהרה מסוימת ללקוחות החברה ברחבי העולם להימנע מחשיפת יתר מול עמיתיהם הישראלים. אך ככלל, לא חל שינוי במעמדה של ישראל לעומת החודשים הקודמים של 2002.



בניגוד לתחזיות של גופי מחקר בינלאומיים רבים, בדן אנד ברדסטריט צופים שיפור מסוים בכלכלת ישראל בשנת 2003. בכל הפרמטרים מעריכים כי התוצאות ב-2003 יהיו טובות יותר מבשנת 2002. הצמיחה תהיה חיובית ותסתכם ב-1.8%; האינפלציה תקטן ל-2.3%; הגירעון בתקציב יסתכם ב-3.8%, למרות יעד התקציב שעומד על 3% בלבד; והאבטלה תקטן ל-9.7%.



כל אלה, בהנחה שיחולו במשק מספר שינויים, כגון: רגיעה במצב הבטחוני ותחילת ההידברות עם הפלשתינאים, וכתוצאה מכך גידול בביקושים המקומיים, בהשקעות הזרות והרחבה של היצוא ובעיקר ההיי-טק - נושאים שאינם בגדר מחוץ להשיג ידה של ישראל, כך כותבים כלכלני דן אנד ברדסטריט.



עוד עולה מדו"ח אוקטובר של החברה כי להערכתם הגירעון התקציבי יגיע בשנת 2002 לכ-5.5% מהתוצר המקומי ב-2002. יש לציין כי הערכה זו הינה גבוהה יחסית למרבית הכלכלנים אשר גורסים כי הגירעון ינוע בין 4% ל-5% מהתוצר. לשם השוואה, היעד של האוצר לשנת 2002 עומד על 3.9% מהתוצר. כמו כן, בשבוע שעבר, סכנות הדירוג סטנדרד אנד פור'ס הבהירה כי אם הגירעון יעלה על 5% מהתוצר בשנת 2002, היא תפעל להורדת דירוג נוספת של האשראי ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully