וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאהרי דינר, מייסד Qtera, מצטרף כשותף לקרן ההון סיכון אפלייד מטיריאלס ונצ'רס

צורי דאר

10.11.2002 / 15:58

על פי הערכות, עומדת הקרן להשקיע בחברת M-Stream הישראלית; Qtera נמכרה לנורטל תמורת 3.25 מיליארד דולר במניות בסוף 1999



פאהרי דינר, מייסד חברת Qtera שנמכרה לנורטל תמורת 3.25 מיליארד דולר, הצטרף כשותף לקרן ההון סיכון התאגידית אפלייד מטיריאלס ונצ'רס (Applied Materials Ventures). כך מדווחת חברת המידע להיי-טק D&A. על פי הדיווח, יופקד דינר על תחום הטלקום ותקשורת הנתונים בקרן.



Qtera, שלא רשמה כל הכנסות, נמכרה בסוף 1999 לענקית התקשורת הקנדית נורטל תמורת 3.25 מיליארד דולר במניות. ראוי לציין כי באותה תקופה הוציאו יצרניות ציוד התקשורת הגדולות סכומי כסף עצומים על רכישת חברות סטארט אפ. בין השאר, רכשה סיסקו את סרנט בכ-7 מיליארד דולר. מעט מאוחר יותר, רכשה לוסנט את כרומטיס הישראלית תמורת כ-5 מיליארד דולר.



לאחר מכירת Qtera עבר דינר לעבוד בנורטל כשנתיים, ולאחר מכן עבר לשמש כשותף מנהל בקרן ההון סיכון מייפילד.



אפלייד מטריאלס ונצ'רס הוקמה במאי 2001 והיא מנהלת במסגרת קרן AMV I סכום של 50 מיליון דולר להשקעות בתחומי התקשורת בכלל ותקשורת אופטית בפרט. את הקרן מנהל ג'וליאן נגויאן, שעבד בעבר בקרן ההון סיכון גלובל קטליסט פרטנרס. לפני עבודתו בגלובל קטליסט ייסד נגויאן בינואר 1999 את חברת Ezlogin, שהתמחתה בפיתוח כלי פרסונליזציה לאתרי אינטרנט. Ezlogin נרכשה תמורת 127 מיליון דולר 16 חודשים לאחר הקמתה על ידי חברת 724 Solutions.



לפני ייסוד Ezlogin, נגויאן ייסד וניהל את חברת נוביטה (Novita), שנמכרה לפלאנטווב (PlanetWeb). נגויאן אף עבד באמצע שנות השמונים בחברת דייזי, שנוסדה על ידי הישראלי אריה פיינגולד.



בהנהלת AMV יושבים ד"ר דן מידן, נשיא ומייסד אפלייד מטריאלס, סמנכ"ל הכספים בוב ברונסון, סמנכ"ל התפעול סאס סומך, ומנכ"ל אפלייד מטריאלס בישראל דן וילנסקי. נציג הקרן בישראל הוא ג'ושוע סגל, איש גלובל קטליסט פרטנרס לשעבר.



AMV עמדה בפברואר השנה בפני השקעה של כ-10 מיליון דולר בחברת אופטיקה ישראלית - השקעה שלא התממשה בסופו של דבר. על פי הערכות, עומדת AMV להשקיע כ-2 מיליון דולר לפחות יחד עם חברת ברודקום בחברת הסטארט אפ הישראלית M-Stream, המפתחת שבבים לתעשיית הסלולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully