וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כונס הנכסים הרשמי: אם מיזוג הכבלים יתמהמה - בזק תזכה לעדיפות על פני הנושים הרגילים בתבל

ערן גבאי

10.11.2002 / 17:00

קבע שהפשרה בין תבל לבזק לא תהווה העדפת נושים אם מיזוג הכבלים יאושר בקרוב; חוב העבר של תבל לבזק בגין עבודות הקמה הוא 10 מ' ש' נוסף על חוב בסך 15 מ' ש'



כונס הנכסים הרשמי העביר היום את תגובתו הרשמית לבקשת נאמן תבל, צבי יוכמן, לחתום על הסכם פשרה עם בזק לעניין חובות תבל כלפי בזק בגין שירותי התקנה. מתגובת הכנ"ר עולה שהסכם הפשרה בין תבל לבזק לא יהווה העדפת נושים אם המיזוג בין חברות הכבלים יאושר בזמן הקרוב, מאחר שהחברה הממוזגת תספוג את ההוצאות השוטפות.

יחד עם זאת, מציין הכנ"ר שככל שישתהה מיזוג הכבלים, בזק תזכה לעדיפות על פני הנושים הרגילים.



הכנ"ר סבור כי יש ליידע גם את נציגי הנושים הרגילים ולא רק את בעלי המניות בחברת הכבלים הממוזגת על הבקשה לחתום על הסדר הפשרה המוצע ולקבל את עמדתם.



יוכמן ביקש להתיר לו לחתום על הסכם פשרה עם בזק, לפיו חוב העבר אינו שנוי במחלוקת והוא בסך 15 מיליון שקל, והחוב בגין שירותי ההתקנה שמופחת מהתשלומים הרבעוניים העתידיים ושמהווה חוב עבר הוא בסך 10 מיליון שקל.



ב-13 ביוני דחתה שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשייך, את התביעה העיקרית של בזק נגד תבל, הנמצאת תחת צו הקפאת הליכים, על הפרת הסכם מצד תבל לתשלום של 10 מיליון שקל ברבעון תמורת אספקת שירותים לתבל.



הנאמן של תבל, צבי יוכמן, ביקש מבזק שתבל תישא רק בשליש מהתמורה החוזית הנקובה. הנאמן וכונס הנכסים הרשמי התנגדו לבקשה של בזק בטענה שמדובר בחובות עבר שבגינם על בזק להגיש תביעת חוב לנאמן.



החוב של תבל לבזק הוא בגין עבודות הקמה שביצעה בזק. בשנת 1990 חתמה תבל על הסכם עם בזק לפיו רשת הכבלים מותקנת בתשתיות בזק אך נותרת בבעלות תבל. בתמורה לביצוע התקנת ותחזוקת הרשת משלמת תבל לבזק תשלומים רבעוניים צמודים למדד.



השופטת קבעה אז שבזק אינה זכאית לתשלום במעמד "הוצאות הקפאה" עבור עלויות ההתקנה, אלא אך ורק עבור עלויות האחזקה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully