וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה החליטה היום על מינוי ועדת מנכלי"ם להקמת איים מלאכותיים

צפריר רינת

10.11.2002 / 20:25

משרד התשתיות פירסם הודעה שהוחלט בעקבות הדיון בממשלה על פרסום מכרז, אולם היא עומדת בסתירה להודעת משרד רה"מ שבינתיים לא מדובר בפרסום מכרז



הממשלה החליטה היום על מינוי ועדת מנכלי"ם להקמת איים מלאכותיים, בראשות מנכ"ל משרד התשתיות. הוועדה תפעל כועדת היגוי לבחינת הקמתו של אי למגורים, נופש ותיירות מול חופי ישראל. הוועדה תגיש את המלצותיה לממשלה בתוך שלושה חודשים.



החלטה זו מהווה היענות חלקית בלבד להצעת שר התשתיות, אפי איתם, שהציע לפרסם בתוך שלושה חודשים מכרז לתכנון והקמת איים מלאכותיים והציע לבחון הקמה של שני איים. משרד התשתיות פירסם הודעה שעל פיה הוחלט בעקבות הדיון בממשלה על פרסום המכרז, אולם הודעה זו עומדת בסתירה להודעת משרד ראש הממשלה וגם למה שהבינו כמה מהמשתתפים בישיבה, והוא שבשלב הזה לא מדובר על פרסום מכרז.



החלטת הממשלה מהווה מעין זירוז להחלטות קודמות שהיא קיבלה אבל פחות מהתחייבות ברורה להקמת איים. לפני שנתיים החליטה הממשלה לאמץ דו"ח של ועדת היגוי הולנדית-ישראלית להקמת איים מלאכותיים שקבעה באופן עקרוני שניתן מבחינה כלכלית והנדסית להקים איים כאלה. באותה החלטה נקבע שתוקם ועדת משנה של הממשלה והיא תקבע דרכים לגבי המשך בדיקות של האיים ובדיקות מפורטות של ההיתכנות הכלכלית. לפני שנה קיבלה הממשלה החלטה נוספת, שבה נאמר שיש להמשיך ולעבד נתונים לצורך יצירת התשתית התכנונית של הקמת איים מלאכותיים.



המועצה הארצית לתכנון ובנייה אף היא קיימה דיונים בנושא איים מלאכותיים והחליטה לפני יותר משנה על ביצוע סקר לבדיקת הקמת איים מלאכותיים. המועצה גם אמורה להכין מסמך מדיניות לגבי איים מלאכותיים. המועצה הארצית קבעה שיש להקים אי שבו יהיו מתקני תשתית ולא אי למטרות מגורים.



הארגון הסביבתי "אדם, טבע ודין", שפירסם לפני שנה דו"ח מיוחד על הקמת איים מלאכותיים, ביקר את החלטת הממשלה. לדברי מנכ"ל הארגון, פיליפ ורבורג, מדובר ברעיון תעתועים שיגרום נזקים סביבתיים כבדים. "הקמת האיים תחסום את זרימת החולות מכיוון הים והיא עלולה לגרום להרס מוחלט של החופים במרחק של למעלה מעשרה קילומטרים מצפון לאיים, ובעקבות זאת, אף להביא לכרסום במצוק הכורכר לאורך החוף עד לקריסתו", הוא אמר. "יש לקוות שהממשלה הבאה תשכיל לשנות את ההחלטה שהתקבלה היום".



רכז שמירת החופים בחברה להגנת הטבע, ניר פפאי, אמר שאסור לממשלה להחליט על מכרז להקמת איים מלאכותיים לפני שמערכת התכנון תשלים את הבדיקה של נושא מורכב זה. "אנחנו בחברה להגנת הטבע לא מתנגדים לבדיקת היתכנות של אי שבו יהיו מתקני תשתית, אבל מתנגדים מאד להוצאת מכרז לפני שהושלמו הבדיקות של מערכת התכנון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully