וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמן רשמה עלייה של 51% ברווח התפעולי ברבעון השלישי; תחלק דיווידנד על סך 8.8 מיליון שקל - 12 שקל למניה

אמיר טייג

10.11.2002 / 10:44

הרווח הנקי ירד ב-53% ל-1.4 מיליון שקל; המכירות עלו ב-6% ל-112 מיליון שקל; הירידה ברווח הנקי נובעת מהצטמצמות ההכנסות הלא תפעוליות



חברת המזון שמן מדווחת היום על ירידה של 53% ברווח הנקי ברבעון השלישי ל-1.38 מיליון שקל, לעומת הרבעון המקביל. לעומת הרבעון הקודם, בו רשמה החברה החיפאית רווח חריג של 7.9 מיליון שקל, רושמת שמן ירידה חדה ברווחים של 82%. יש לציין כי ברבעון הקודם וכן ברבעון המקביל רשמה החברה הכנסות לא תפעוליות חריגות, אשר הגדילו את שורת הרווח. מכירות שמן ברבעון השלישי עלו בשיעור של 6% ל-111.9 מיליון שקל, לעומת הרבעון המקביל. אך בהשוואה לרבעון הקודם רושמת החברה ירידה של 5.3% במכירות.



לצד דו"חותיה מדווחת היום שמן כי תחלק לבעלי מניותיה דיווידנד על סך 8.8 מיליון שקל, כ-12.11 שקל למניה. יום האקס נקבע ל-15 בנובנמבר, והתשלום במזומן יתבצע ב-28 באותו חודש. לחברה מדיניות חלוקת דיווידנד, והחלוקה שהוכרזה היום היא החלוקה הראשונה עבור שנת 2002. לפני כשנה חילקה החברה דיווידנד שנתי על סך 6 מיליון שקל, כ-8.3 שקלים למניה. מניית שמן נסחרת בשווי של 76.5 שקל.



למרות הירידה ברווח הנקי, רשמה החברה שיפור ניכר בתוצאותיה התפעוליות. הרווח מפעולות הסתכם ב-6.4 מיליון שקל, גבוה ב-51% לעומת הרווח ברבעון הקודם. יש לציין כי ברבעון המקביל רשמה החברה הפסד של 5.5 מיליון שקל. בשורת הוצאות המימון רשמה שמן הוצאה של 3.7 מיליון שקל לעומת הכנסות מימון של 6.7 מיליון שקל ברבעון הקודם והוצאות של 1.2 מיליון שקל ברבעון המקביל. גם בשורת ההכנסות האחרות, רשמה החברה הרעה בנתוניה - אלה הסתכמו ב-536 אלף שקל, לעומת הכנסות אחרות של 2.4 מיליון ברבעון הקודם ו-9.2 מיליון שקל ברבעון המקביל. שני סעיפים אלו הם הסיבה העיקרית בגללה רשמה החברה ירידה ברווחים לעומת הרבעונים הקודמים.



שמן מנהלת מאבק מול הבד"ץ של העדה החרדית מאז שנת 2001 על רקע נסיונה של שמן להוסיף להכשר של הבד"ץ החרדי הכשרים של רבנים נוספים, מהלך שעורר את זעמם של אנשי העדה החרדית בירושלים. אנשי בד"ץ העדה החרדית בירושלים טוענים כי הסירו את ההכשר ממוצריה של שמן על רקע הפעלת מפעלים ביום שבת. למרות כניעת חברות מזון רבות לחרם של העדה החרדית, בהן זוגלובק, חברת יונה, מאפיית אנג'ל ומאפיית ברמן, מצליחה שמן לרשום יציבות יחסית במכירותיה, ואף עלייה מסוימת ברבעונים האחרונים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully