וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגודל של סמארטפון: הפיתוח הישראלי שעשוי לשנות את לווייני העתיד

14.6.2017 / 8:20

פיתוחו ושיגורו של לוויין תקשורת נאמדת בכמאות מיליוני דולרים, וגם תקלה קטנה עשויה להשביתו. פרופ' בועז בן משה מאוניברסיטת אריאל מפתח מודל שבו לוויינים זעירים יהפכו את התקשורת לזולה ויעילה יותר, ויביאו את מהפכת המידע גם לפינות הכי נידחות בכדור הארץ. צפו

ShutterStock

בעידן מהפכת המידע יש חשיבות אדירה לתקשורת בין המחשבים, הסמארטפונים וכלל המכשירים הדיגיטליים. עלות פיתוחו ושיגורו של לוויין תקשורת נאמדת כיום במאות מיליוני דולרים, והמדע מחפש דרכים לייעל את תפקוד הלוויינים ולהפחית את ההוצאה הכספית על פיתוחם. בעיה נוספת אותה מנסים לפתור החוקרים היא מציאת דרך להתגבר על תקלות בלוויין כדי שלא יוציאו אותו מכלל שימוש.

פרופסור בועז בן משה, ראש התכנית לתואר שני במדעי המחשב באוניברסיטת אריאל, מפתח מודל חדשני שעשוי להשפיע רבות על תעשיית החלל. "פיתחנו באוניברסיטת אריאל מודל של ריבוי לוויינים זעירים", אומר פרופ' בן משה, "במקום להשקיע בלוויין גדול ויקר הרעיון הוא לבנות לוויינים מאוד קטנים, בגודל של טלפון נייד, שעלותם זניחה הכללית זניחה ביחס לעלות של לוויין גדול. לוויינים אלה יכולים לעבוד כחבורה ולחפות אחד על השני. גם אם אחוז מסוים מהם אינו מתפקד במו שצריך, הרשת עדיין עובדת".

פרופ' בן משה וצוות החוקרים שלו מפתחים גם דרך חדשה שבאמצעותה יוכלו הלוויינים לתקשר זה עם זה, והיא מבוססת על ערוץ לייזר שמוזיל באופן משמעותי את התקשורת הלוויינית. מודלים אלה עשויים לסייע בעתיד לחבר את העולם כולו לאינטרנט, והביא את בשורת מהפכת המידע לפינות הנידחות של כדור הארץ בהן חיים מיליוני בני אדם מחוץ לרשת.

בדרך לעולם בטוח? הפיתוח למכונית האוטונומית שעשוי לסייע במניעת תאונות

קל, גמיש וחזק יותר: החומר שעשוי לחסוך לכולנו דלק בעתיד

למחקרים נוספים של אוניברסיטת אריאל

וואלה! NEWS בשיתוף אוניברסיטת אריאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully