וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיווידנדים הניתנים לחלוקה בקונצרן אי.די.בי - 5 מיליארד שקל

רותם שטרקמן

11.11.2002 / 7:20

הרווחים הצבורים הגדולים ביותר מצויים בדסק"ש, שופרסל, סלקום ונכסים ובניין; בשל אופי האחזקות בקבוצה חלק גדול מהדיווידנדים יגיע לבעלי מניות המיעוט



היקף הרווחים הצבורים בקבוצת אי.די.בי הניתנים לחלוקה גדול מ-5 מיליארד שקל. הרווחים הצבורים הגדולים ביותר מצויים בדיסקונט השקעות , בשופרסל , בסלקום ובנכסים ובניין . בשל אופי האחזקות בקבוצה חלק גדול מהדיווידנדים יגיעו לבעלי מניות המיעוט. חלוקת כל הרווחים הצבורים כדיווידנד (דבר שאינו ריאלי בשלב זה) צפויה להכניס לקבוצת הרוכשים כ-600 מיליון שקל.



עסקת אי.די.בי, שאמורה להיסגר בתוך שלושה חודשים, מביאה להערכות שונות בשוק ההון בנוגע לפעולות הראשונות אותן תבצע קבוצת הרוכשים בראשות נוחי דנקנר.



ביצוע עסקות בעלי עניין



בין השאר קיימת הערכה כי הצורך בהחזר הלוואות בהיקף של כ-300 מיליון דולר יחייב את דנקנר לבצע עסקות בעלי עניין בהן ימכור לחברות הבנות באי.די.בי נכסים שבבעלותו, ויוביל לחלוקת דיווידנדים לבעלי המניות.



בנוסף מעריכים בשוק כי דנקנר יוביל למכירת ישראייר שבבעלותו לכלל תיירות ולמכירת נכסי אזורים לדיסקונט השקעות או לנכסים ובניין. כמו כן מעריכים כי דנקנר ימכור לאי.די.בי נכסי מקרקעין שבבעלות גנדן.



בנוגע לצעדי התייעלות בקבוצה מעריכים בשוק כי דנקנר יבצע איחודי מטות בחברות הבנות, יארגן מחדש את עסקי הנדל"ן, ויממש נכסים. להערכת אנליסטים, כמעט כל האחזקות של אי.די.בי מועמדות למכירה, בכפוף למציאת רוכשים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully