וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שערו היציג של הדולר ירד לרמה של 4.689 שקלים

אמיר טייג

11.11.2002 / 16:42

ירד ב-0.45% לעומת היציג ביום שישי; פער הריביות ממשיך לתמוך בשקל


השער היציג של הדולר נקבע היום ברמה של 4.689 שקלים - ירידה של כ-0.45% לעומת היציג מיום שישי. בשעה זו מתחזק המטבע האמריקאי קלות ונסחר במחיר של 4.691 שקלים.

במסגרת המסחר באופציות אתמול נסחר הדולר ברמה של 4.705 שקלים. ביום שישי עלה הדולר ב-0.2% לרמה של 4.71 שקלים, אך בסיכום שבועי איבד כ-1%, לאחר שהחל את השבוע שעבר ברמה של 4.756 שקלים. לראשונה מאז תחילת חודש ספטמבר השנה חוצה הדולר כלפי מטה את רמת ה-4.7 שקלים.

מחדר עסקות של בנק גדול נמסר כי מרבית המסחר מתבצע בין הבנקים, אשר מוכרים דולרים. למרות הירידה החדה יחסית בדולר, בחדרי העסקות לא מתרגשים, והמסחר רגוע יחסית ומתאפיין במחזורים נמוכים. פעילות הגופים הזרים ממשיכה להיות דלה, כמאפיין את המסחר בשבועות האחרונים. בחדר העסקות מציינים גם כי הפיגוע בקיבוץ מצר, למרות תוצאותיו הטרגיות, אינו משפיע על המסחר הבוקר. לרגיעה הפוליטית השפעה רבה יותר.

בחדר העסקות של פריקו מעריכים כי אין במהלך הורדת הריבית הדולרית ב-0.5% משום סוף פסוק וכי בשלב הנוכחי פער הריביות הגבוה שבין השקל למט"ח צפוי עוד להתרחב בשנה הקרובה. פער זה ממשיך לתמוך בהיצעי מט"ח ובמעבר למימון בדולר, דבר הבולם פיחותים משמעותיים בשער השקל.

להערכתם, שמירת שער ריבית ריאלי של השקל מעל ל-4% הינו חלק במערכה לשמירת יציבות מחירים מתוך חשש להתפרצות בשער החליפין אשר תגרור לחידוש העליה באינפלציה. לפיכך, קיים להערכתם פוטנציאל הורדת ריבית שקלית של עד כ-1% אשר יתמוך בתנודתיות בשער חליפין.

"הפעלת הרפורמה במס תעודד שינוי במבנה נכסי הציבור ובכלל זה הגדלת המרכיב במט"ח אשר יתרום בהמשך לביקוש למט"ח ולפיחות השקל", כך כותבים בפריקו. עם זאת, כותבים בפריקו כי בטווח הקצר טרם מוצה פוטנציאל הייסוף בשקל, אך בטווח הבינוני - עשוי השקל להיחלש לעבר רמת 4.75 עד 4.85 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully