וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוידה לחמן-מסר פרשה מהוועדה הדנה בהקמת רשות תקשורת

הדר חורש

11.11.2002 / 10:08

חברי הוועדה חלוקים ביניהם בשאלת עצמאותה של הרשות. משרד התקשורת לוחץ להקמת רשות עצמאית ואילו משרדי המשפטים והאוצר דורשים כי היא תוכפף לאחד המשרדים הממשלתיים



המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דוידה לחמן-מסר, וראש מכון ירושלים, פרופ' אברהם פרידמן, התפטרו מהוועדה הדנה בהקמתה של רשות תקשורת. בנוסף פרש מהוועדה איש העסקים מיכה אנגל, לאחר שהתעורר חשש לניגוד עניינים בין עסקיו בתחום התקשורת לבין חברותו בוועדה. קודם לכן התפטר מהוועדה גם יצחק איש הורוביץ.



הוועדה דנה באיחוד רשויות הפיקוח על ענף התקשורת, הפועלות במסגרת משרד התקשורת. עם הקמת הרשות החדשה יבוטל המשרד הממשלתי. חברי הוועדה חלוקים ביניהם בשאלת עצמאותה של הרשות. משרד התקשורת לוחץ להקמת רשות עצמאית ואילו משרדי המשפטים והאוצר דורשים כי הרשות תהיה יחידה מנהלית שתוכפף לאחד המשרדים הממשלתיים.



לדעת יו"ר הוועדה, מנכ"ל משרד התקשורת אורי אולניק, יש לנתק את הרשות מהשפעה פוליטית אפשרית של אחד השרים הנוגעים בדבר. הדורשים להכפיף את הרשות לממשלה טוענים כי חלק מהחלטות הפיקוח על רשות התקשורת קשורות למדיניות הממשלה - כגון קביעת דמי תמלוגים - ולכן יש להעניק לשרים אפשרות להשפיע על החלטות אלה.



במכתבו של פרידמן נאמר כי המודל שמציע משרד התקשורת הוא "מסוכן ולדעתי לא ראוי".



ממשרד התקשורת נמסר בתגובה כי שר התקשורת מצטער על פרישתו של פרידמן. מהמשרד נמסר כי השר רואה בפרישתה של לחמן מסר "חבלה בעבודת הוועדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully