וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך דוחף בנק ישראל לתחרות בשוק האשראי - ומתריע מפניה

6.6.2017 / 15:20

חן הרצוג מחברת הייעוץ BDO מסביר כי מהלך בנק ישראל להפרדת הבנקים וחברות האשראי נועד להגביר את התחרות בשוק אך מצד שני מעלה את החשש ממינוף יתר של האזרחים

עריכת וידאו:ניר חן

חן הרצוג מחברת הייעוץ BDO מדווח היום (שלישי) למהדורת וואלה! NEWS כי יום המסחר בבורסה התל אביבית מתנהל באופן רגוע כאשר נרשמות ירידות שערים קלות בלבד במהלך המסחר.

הרצוג התייחס למהלך אותו מוביל בנק ישראל המפריד בין הבנקים לחברות האשראי. לדבריו הפערים בין העולם וישראל בנושא התחרותיות בשוק האשראי מתרכזים באשראי הצרכני מכיוון שבתחומי המשכנתאות והלוואות הרכב לדוגמא מתנהל בארץ שוק תחרותי תקין.

מהלך בנק ישראל שנועד להכריח את הבנקים למכור את אחזקותיהם בחברות האשראי נועד בעצם להגביר את התחרות בשוק האשראי. במקביל מתריע בנק ישראל מפני אובדן היציבות כי כאשר האשראי מוזל קיימת סכנה שהאזרחים ייקחו יותר מדי הלוואות וייווצר מצב של מינוף יתר. "המדינה מדברת כאן כביכול בשתי קולות. מצד אחד פועלת להגביר את התחרותיות ומצד שני מתריעה מפני אשראי יתר", אומר הרצוג.

להערכתו של הרצוג בחודשים הקרובים נחזה באותה מגמה – מצד אחד התחממות שוק האשראי ומצד השני בנק ישראל משמש בתפקידו כשומר הסף המתריע מפני אובדן יציבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully