וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואלור ואמבלייז העלו מדד הישראליות ב-8.5%

סופי שולמן

11.11.2002 / 10:22



דו"חות כספיים מאכזבים והחלטתו של הבנק האירופי המרכזי לא להוריד את הריבית בגוש היורו, הובילו לשבוע שלילי במרבית בורסות אירופה. רק מדד פייננשל טיימס 100, המדד המרכזי של בריטניה שאינה נמנית עם האיחוד המונטארי, הצליח לטפס ב-0.9%. המדד סיים את השבוע ברמה של 4,034 נקודות, הנמוכה ב-23% מרמתו בתחילת 2002.



מדד דאקס הגרמני הושפע מהדו"ח הכספי המאכזב של אינפינאון, יצרנית שבבים השנייה בגדולה באירופה. החברה שהציגה הפסד גבוה מהצפוי, ציינה כי אינה רואה סימני שיפור בשוק. בעקבות זאת השיל המדד המרכזי של בורסת פרנקפורט 2.7% ל-3,079 נקודות.



בורסת פאריס התאפיינה באווירה דומה ומדד קאק איבד 1.65% ל-3,058 נקודות. מניית פראנס טלקום היתה התורמת המרכזית למגמה השלילית.



המניות הישראליות המשיכו ליהנות מסנטימנט חיובי מפתיע ומדד 15 של מיטב זינק ב-8.5%. בראשונה מספטמבר חצה המדד את הרף של 50 נקודות, וכעת הוא ניצב על 52.5 נקודות.



הקפיצה הבולטת של השבוע האחרון שייכת לוואלור , חברה שעוסקת בפיתוח תוכנות תיב"מ ושמניותיה נסחרות בנויר מרקט. ביום שלישי פירסמה החברה את תוצאותיה העסקיות לרבעון השלישי, שהצביעו על מעבר לרווח, רבעון אחד מוקדם מהצפוי. בתגובה ניתרה המניה ב-50% במסחר ביום שלישי. עם זאת, לקראת סוף השבוע היא נחלשה מעט וסיימה אותו בעלייה של 24% למחיר של 1.1 יורו. המחזורים במניה היו גבוהים מהרגיל לאורך כל הימים מאז פרסום הדו"חות הטובים. המעבר לרווחיות הושג באמצעות קיצוץ נרחב בעלויות, שכלל פיטורי 20% מעובדי ואלור. כיום מעסיקה החברה 179 עובדים.



למגמה החיובית במדד הישראליות תרמה גם מניית אמבלייז , שקפצה ב-17% למחיר של 88 פני. החברה עוסקת בפיתוח טכנולוגיה להעברת מולטימדיה ברשתות סלולריות, אך בשלב זה פעילותה מסתכמת בעיקר בביצוע ניסויי שדה עם מגוון של מפעילות סלולר. בראיון לסוכנות הידיעות "בלומברג" ציין מנכ"ל החברה אלי רייפמן כי אמבלייז משתתפת כיום ב-70 ניסויים. "החברה נמצאת ברשימה הקצרה של שתיים-שלוש מועמדות סופיות אצל כל מפעילת סלולר חשובה", הוא אמר.



עד היום היתה אמבלייז חזקה בעיקר בצד ההבטחות ופחות בביצועים, והדבר ניכר היטב במנייתה שעדיין קרובה מאוד לשפל של 60 פני, שבו נסחרה בסוף אוקטובר. גם האנליסטים המועטים שמסקרים את המניה מתחילים להטיל ספק ביכולת הביצוע של החברה. האנליסט קוול פאטל מאחד מבנק ההשקעות Cazenove & Co סבור כי תוצאות הניסויים הרבים של אמבלייז היו צריכים להתחיל להתבטא בדו"חות הכספיים של החברה למחצית הראשונה של 2002, דבר שלא קרה. רייפמן הגיב לשאלה זו בכך שההכנסות היו נמוכות מאוד, ולכן לא היתה להן השפעה מהותית על הכנסות אמבלייז.



מניית דמאטק , שנסחרת לצדה של אמבלייז בלונדון, נהנתה אף היא משבוע חיובי לאחר שהודיעה על קבלת חוזים בשווי של 2 מיליון דולר. החברה תספק מערכות בקרה אלקטרונית לעבריינים הנמצאים במאסר בית. המניה הגיבה לחדשות בעלייה שבועית של 3% ל-37.5 פני.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully