וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

BVR טכנולוגיות ממשיכה להחזיר כסף לבעלי המניות: מבקשת אישור ביהמ"ש לחלוקת 2 מיליון דולר נוספים

גתית פנקס

11.11.2002 / 11:02

החברה סיימה לחלק החזקותיה בחברות ציבוריות וכעת היא מבקשת לחלק את אמצעיה הנזילים; ירון שיינמן, יו"ר החברה: "נמכור גם ההחזקות בחברות הפרטיות ונהפוך לשלד בורסאי"



חברת בי.וי.אר טכנולוגיות ממשיכה לחלק את נכסי החברה: החברה הישראלית, שכיום היא חברת החזקות, הגישה בקשה לביהמ"ש המחוזי בת"א לאישור חלוקת 2 מיליון דולר לבעלי המניות שלה. החברה נאלצה לפנות לבית המשפט מאחר שאינה מקיימת את מבחן הרווח לפי חוק החברות הישראלי החדש, ועל כן לא יכולה היתה לבצע חלוקת כסף מקופתה בצורה אוטומטית.



"בשנה האחרונה אנחנו נמצאים בתהליך של חלוקת נכסי החברה", אומר היום ירון שיינמן, יו"ר BVR טכנולוגיות. "תחילה, חילקנו את אחוזי ההחזקה שלנו בחברות ציבוריות כדיווידנד, בהמשך ביצענו הפחתות הון, וכעת אנחנו עוברים לחלק את הכסף שבקופה. אנחנו מאמינים כי הקופה תגדל בקרוב לאחר מכירת החזקותינו בחברות פרטיות - אקט שנבצע לאחר שנמצא שותפים טובים - וכך למעשה נהפוך להיות בסופו של דבר לשלד בורסאי שגם אותו נוכל למכור בהמשך. ואולם, מדובר על עתיד רחוק מעט יותר, וקשה לי להעריך מתי יסתיים המהלך".



BVR טכנולוגיות אינה מבצעת כיום השקעות חדשות, וכל שהיא עושה הוא לחפש דרכים להנזיל את אלה הקיימות: 32% בברייטקום, 37% בקוריזמה ו-41% ביוניספייר. הציבור מחזיק כיום בכ-44.3% ממניות BVR טכנולוגיות; כלל תעשיות ב-19.2%; פולאר השקעות ב-13.5%; שיינמן ב-12.9%; ואביב צידון ב-11.1% נוספים.



הסיבה לחלוקה היא שב-BVR מאמינים כי לחברה עצמה אין ערך מוסף בהחזקותיה, אלא להיפך, היא גרמה לחברות הציבוריות להיסחר בדיסקאונט. אומנם החלוקה היתה במחירים נמוכים בהרבה מאלה של רמות השיא, אולם העברת הנכסים היא אינה מהלך שכיח בקרב חברות ציבוריות ישראליות.



אישור בית המשפט לחלוקה יתקבל אם לא יתעורר חשש שהחלוקה תמנע מהחברה לעמוד בהתחייבויותיה הקיימות. בבקשה, שהוגשה לביהמ"ש המחוזי ע"י עוה"ד אורלי ציוני ממשרד יגאל ארנון, טוענת BVR כי החלוקה היא לטובת בעלי המניות של החברה. אלה אישרו את ביצוע הפחתת ההון הנדרשת באסיפת בעלי מניות שהתקיימה בתחילת החודש שעבר.



הונה העצמי של BVR טכנולוגיות היה בסיום הרבעון השני של השנה 5.8 מיליון דולר, וכעת הוא יופחת ל-3.8 מיליון דולר לאחר החלוקה. החברה טוענת כי התחייבויותיה הכוללות היו בסוף הרבעון 554 אלף דולר - כ-14.4% מההון העצמי לאחר החלוקה, ולאור העובדה שאין לה נושים כלל, היא מבקשת לאשר את החלוקה. "אנחנו לא נמצאים במכירת חיסול ואין עלינו לחץ. אנחנו מאמינים ב-3 החברות בהן אנחנו מחזיקים ורוצים להאיץ את התהליך, אולם נעשה את הדברים באחריות", אומר שיינמן.



ברבעון השני הציגה BVR טכנולוגיות הכנסות של 63 אלף דולר והפסד נקי של 580 אלף דולר. לחברה נכסים בשווי של 6.4 מיליון דולר ומזומנים בהיקף של כ-3 מיליון דולר. לדברי שיינמן, הכסף שיישאר בקופה לאחר החלוקה יאפשר בשלב זה לחברה להמשיך לנהל את פעילותה. שווי השוק של BVR טכנולוגיות הוא כ-1.5 מיליון דולר בבורסת הנאסד"ק Small Cap, לאחר שאיבדה 99% מרמות השיא שלה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully