וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית הפרסום אינטרפבליק חשפה אי סדרים חשבונאיים נוספים בסוכנות מקקאן אריקסון

דפנה מאור

11.11.2002 / 11:14

חטיבתה האירופית של מקקאן ניפחה ככל הנראה הכנסות בעקבות רישום שגוי של הוצאות, דיווח "וול סטריט ג'ורנל"



ענקית הפרסום אינטרפבליק (סימול IPG), אשר נאלצה לתקן בדיעבד את תוצאותיה בשנים עברו, גילתה אי סדרים חשבונאיים נוספים בחטיבת מקקאן אריקסון, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל".



אינטרפבליק הודיעה כבר בחודש שעבר כי תתקן 120 מיליון דולר שנרשמו שלא כדין כהכנסות, אולם היא צפויה לערוך תיקונים גדולים יותר בעקבות הגילויים האחרונים. דו"חותיה לרבעון השלישי יפורסמו ביום רביעי.



נראה כי בחטיבה האירופית של מקקאן נרשמו הוצאות פנימיות של החברה על פרויקטים משותפים עם לקוחות בצורה שגרמה לניפוח ההכנסות המדווחות, אמרו מקורות יודעי דבר.



החשיפה האחרונה עלולה לפגוע קשות בתדמיתה של החברה. תיקון המספרים בחודש שעבר היה גדול יותר מהערכות ראשוניות של החברה. דחיית פרסום תוצאות הרבעון השני הובילה לנפילה בת 30% במנייתה.



אינטרפבליק אף הודיעה בחודש החולף כי שירות מס ההכנסה עורך ביקורת על שומות המס שלה לשנים 1994-1996. בעקבות הביקורת עשויה אינטרפבליק להידרש לתשלום מס נוסף. החקירה שעורכת רשות מס ההכנסה בארה"ב לגבי אינטרפבליק נוגעת לתקופה בה החברה ניסתה להקטין את חבות המס שלה. החברה אמרה במסמכים שהגישה לרשות ני"ע כי אינה צופה שהחקירה תשפיע על רווחיה.



בנוסף סובלת אינטרפבליק מנטל חובות של 3 מיליארד דולר בעקבות מסע רכישות מקיף שערכה בשלהי שנות התשעים. עסקיה, מנגד, סבלו מהמיתון בתחום הפרסום, ואינטרפבליק הזהירה כי הכנסותיה ברבעון השלישי צפויות ליפול בכ-6%.



ברבעון השני דיווחה אינטרפבליק על רווח נקי של 117 מיליון דולר ברבעון, לעומת הפסד נקי של 113.1 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2001. במונחי רווח למניה, דיווחה החברה על רווח של 31 סנט, לעומת הפסד של 31 סנט בתקופה המקבילה. תחזית האנליסטים של תומסון פירסט קול היתה רווח של 39 סנט למניה.



אינטרפבליק (Interpublic Group Of Companies) היא קבוצת פרסום המאגדת תחתיה חברות רבות, כולל מקקאן אריקסון, שהיא בעלת החזקות בקשר-בראל (כ-60%) ובראובני-פרידן, וקבוצת FCB. בין לקוחותיה הגדולים נמצאות חברות ענק כמו נסטלה, קוקה קולה ונביסקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully