וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשואה זנקס: ברכישת אופציות בהנפקה המוסדית של לאומי טמון דיסקאונט של 4.7%-9.3%

אמיר טייג

11.11.2002 / 12:02

"למשקיעים הרוצים לרכוש את מניית לאומי עדיף לעשות זאת באמצעות ההנפקה הקרובה"; מחר יבצע הבנק את ההנפקה למוסדיים - כ-75% מההנפקה המתוכננת;



"למשקיעים אשר רוצים לרכוש את מניית בנק לאומי עדיף לעשות כן באמצעות ההנפקה הקרובה", כך מעריכה רונית גודמן, אנליסטית הבנקים של נשואה זנקס. ברכישת האופציות של לאומי בהנפקה, בהנחה כי ניתן יהיה לרוכשן במחיר מינימום של 4.5 שקלים לאופציה, טמון, להערכת גודמן, דיסקאונט של כ-9.3% ממחיר הרכישה בשוק. מחר ינפיק בנק לאומי למוסדיים כ-75% מכלל ההנפקה המתוכננת. יתרת ההנפקה לציבור מתוכנת ל-21 בנובמבר.



גודמן עושה שימוש במודל בלק אנד שולס לתמחור אופציות, ומציינת כי מאחר שהשוק בדרך כלל מתמחר אופציות בדיסקאונט של 50% לעומת הדיסקאונט שנגזר מהמודל, יש להפחית את הדיסקאונט ל-4.7% בלבד, על מנת לשמור על לשמרנות בעת החלטה על מחיר מקסימלי להצעה בהנפקה.



מחר צפוי בנק לאומי להנפיק למשקיעים מוסדיים חבילת אופציות הכוללת שתי סדרות, סדרה 6, הצפויה להגיע למימוש בסוף שנת 2003, וסדרה 7, שתגיע למימוש בסוף 2004. החבילה כוללת 6 אופציות מסדרה 6, במחיר מינימום של 4.5 שקלים לאופציה ו-3 אופציות מסדרה 7 ללא תמורה. במימוש מלא תעניק החבילה זכות רכישה ל-9 מניות של בנק לאומי. המחיר המינימלי לחבילה הוא 27 שקל.



מחיר המימוש של האופציות אינו קבוע וייגזר ממדד מניות הבנקים שמפרסמת הבורסה ביום מימוש האופציות. מנגנון זה נועד להגן על בעלי האופציות מפני ירידת מחיר מניית הבנק. ירידה של 1% במדד הבנקים בתקופה שבין ההנפקה ליום המימוש תגרור ירידה של 0.9% במחיר המימוש של אופציה מסדרה 6, שנקבע על שקל אחד בעת ההנפקה. לעומת זאת, עלייה של מדד הבנקים לא תגרור עלייה במחיר המימוש. בצורה זו מקווה המדינה להוריד את התנודתיות בשווי האופציה ולהעלות את כדאיות הרכישה.



גם לקביעת מחיר מימוש אופציה סדרה 7 נקבע מנגנון מחיר הנגזר ממדד הבנקים, אך מנגנון זה הפוך לאופציה מסדרה 6. מחיר המימוש הבסיסי נקבע על 5.5 שקלים למניה, בדומה למחיר השוק הנוכחי, אך גם הוא צמוד למדד הבנקים. אך הפעם, אם יעלה מדד הבנקים ב-1%, יעודכן מעלה מחיר המימוש ב-0.5%, אך אם יירד, ייוותר מחיר המימוש על 5.5 שקלים למניה.



להערכת גודמן, שווי בלק אנד שולס של החבילה המוצעת מגיע ל-2.52 שקלים לחבילה, כאשר שווי אופציה מסדרה 6 הוא כ-9.8 אגורות ושווי אופציה מסדרה 7 הוא כ-64 אגורות. בהנחה כי מחיר החבילה ייקבע על מחיר המינימום, 27 שקל, ברכישה בהנפקה טמונה דיסקאונט של 9.3%.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully