וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארגני כנס לשכת עוה"ד באילת: לא ניתן לדחות את הכנס - הנשיא ברק "שיריין" כבר את התאריכים

אמיר הלמר

11.11.2002 / 12:40

עו"ד אילן בומבך דרש לדחות את הכנס עד לאחר הבחירות ללשכה; עוה"ד איתן ארז ופרופ' אהרון נמדר מציינים כי לכנס הוזמנו אורחים מחו"ל ובהם היועץ המשפטי של בריטניה



ראשי הוועדה המארגנת של הכנס השנתי השלישי של לשכת עורכי הדין, פרופ' אהרון נמדר ועו"ד איתן ארז, עומדים על כך שהכנס יתקיים כמתוכנן בסוף חודש מאי באילת.



נמדר וארז דחו את בקשתו של ראש ועדת האתיקה של מחוז תל אביב בלשכה, עו"ד אילן בומבך, לדחות את קיומו של הכנס השנתי וזאת עד לאחר קיומן של הבחירות לראשות הלשכה והמחוזות, שאמורות להתקיים בחודש יוני השנה.



בומבך ציין במכתבו לראש הלשכה ד"ר שלמה כהן כי סמיכות המועדים בין האירועים הנ"ל עלולה להדיף ריח רע, שכן קיים חשש ממשי כי בכנס תיערך באופן סמוי או גלוי תעמולת בחירות על ידי המועמדים השונים ומי מטעמם. הדבר, מציין בומבך, עלול להעניק יתרון בלתי הוגן לבעלי תפקידים בלשכה. בומבך הוסיף כי דחיית הכנס במספר חודשים לא תגרום כל נזק והיא מחויבת המציאות.



במכתב התשובה ששיגרו נמדר וארז נטען כי לא ניתן לשנות את מועד הכנס שכן הוא כבר נקבע בשנה שעברה וכי במהלך הכנס הקודם תואמו התאריכים - 25-29 למאי השנה עם נשיא בית המשפט העליון, אהרון ברק, לאחר שזה בדק את יומנו ומצא כי תאריכים אלו נוחים לו. עוד נטען כי לכנס הוזמנו אורחים רבים מחו"ל ובהם היועץ המשפטי לממשלת בריטניה ולא יעלה על הדעת להודיע לאותם אורחים על ביטולו של הכנס.



עוד נטען במכתב כי חברים רבים בלשכה שיריינו זה לא מכבר את התאריכים הללו ביומנם ונמנעו מלקבוע במועדים אלו דיונים בבתי משפט. כמו כן נטען כי ועדת המכרזים של הלשכה בחרה זה לא מכבר את חברת "עידן חדש" לשם ביצוע הכנס וכבר נחתם עם החברה הסכם מחייב, והחברה החלה בביצוע מלאכתה. במקביל כבר שוריינו לטענתם כ-1,000 חדרי מלון באילת.



סיבה נוספת אותה מציינים נמדר וארז הינה שהלשכה כבר פעלה להזמנתו של ראש הממשלה, אריאל שרון, לארוחה החגיגית שתתקיים ב-27 למאי. יש לציין כמובן כי מאז התפטר שרון מראשות הממשלה ולא ברור אם הוא יהיה זה שיתארח באותה ארוחה חגיגית.



ארז ונמדר מציינים כי לא ניתן לערוך את הכנס בתקופת הפגרה בבתי המשפט (חודשים יולי-אוגוסט) עקב יוקר המחירים באילת באותה תקופה, וכי אם יידחה קיומו של הכנס לחודש ספטמבר הדבר יפגע בכנס השנתי הרביעי של הלשכה, שאמור להתקיים במאי 2004, שכן לא ניתן לקיים שני כנסים שנתיים בתוך 7 חודשים בלבד.



לעניין החשש שהעלה בומבך כי הכנס ישמש כר לפעילות תעמולתית, מציינים השניים כי הדבר כבר עלה בוועדה המארגנת של הכנס ועו"ד אלקס הרטמן, המשמש כראש ועדת האתיקה בלשכה, הציע לקיים מושב בו יוכלו כל המועמדים לתפקידים השונים בלשכה להציג את עצמם. נמדר וארז מציינים כי טרם נפלה החלטה בעניין אך הנושא ייבדק.



בומבך, יש לציין, לא קיבל את טענותיהם של נמדר וארז ופנה לאחרונה ליו"ר ועד מחוז תל אביב בלשכה, עו"ד ארנה לין, בבקשה לקיים ישיבה דחופה של ועד המחוז בנושא הכנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully