וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל ליפמן: "לאור החצי הראשון של הרבעון הרביעי - אנחנו אופטימיים"

אלי דניאל

11.11.2002 / 13:18

החברה שוקלת הכנסת מפיץ חדש לסקנדינוויה בתחילת השנה הבאה; 35% מההכנסות נבעו מתחום המוצרים הסלולריים; תיבחן אפשרות לבצע הגנות דולריות; תשיק מוצר חדש בתחום הסלולר בתחילת 2003 * ליפמן: גידול של כ-54% בהכנסות לכ-112.7 מ' ש'



יצרנית מערכות הסליקה ומוצרי קצה לקריאת כרטיסי אשראי וכרטיסים חכמים, חברת ליפמן , דיווחה הבוקר על גידול חד בהכנסות וברווחי הרבעון השלישי. בראיון שנערך עם מנכ"ל החברה, יצחק אנג'ל, הוא התייחס לתוצאות הרבעוניות כמו גם להתפתחויות הצפויות בחברה בתקופה הקרובה.



לפני כעשרה ימים זכתה המפלגה האיסלמית ברוב מוחלט בבחירות בטורקיה. לכם יש עסקים ענפים במדינה זו. אתם סבורים שתהיה השפעה לתוצאות הבחירות על היקף עסקים אלה?



"אנחנו עוקבים אחר מה שקורה שם. אנחנו מקשיבים להצהרות של האנשים העומדים בראש המפלגה האיסלמית, ואלה נמצאים עם הפנים למערב, וכנראה שם יתקבלו לשוק האירופי. תגובת השווקים בטורקיה, שעלו חזק מאז נודעו תוצאות הבחירות, מעידה על כך. יש שם כלכלנים שטוענים שהשבריריות של הקואליציה הקודמת פגעה בכלכלה, כך שייצוב הצפוי בשלטון יביא לשגשוג כלכלי. ליפמן, כחברה העובדת מול בנקים, תיהנה יותר מתופעה זו במידה שהיא אכן תקרה. בסך הכל, אנחנו אופטימיים".



ברבעון הנוכחי היתה לכם שחיקה קלה בשיעור הרווח הגולמי, בהשוואה לרבעון הקודם והמקביל. מה ההסבר לכך?



"כבר אמרתי כשפירסמנו את תוצאות הרבעון השני שהוא היה חריג ולא מייצג, במובן זה שחטפנו זפטה כלפי מעלה בגלל הפיחות בשער השקל אל מול הדולר, המטבע העיקרי שלנו. התחלנו את הרבעון עם מכירות לפי דולר השווה ל-4.65 או 4.66 שקלים, ועליות המכר היו לפי שער חליפין גבוה יותר".



אם כך, אין לכם הרהור שני בנוגע לנקיטת אמצעי הגנה כנגד שינויים בשער החליפין של השקל-דולר?



"אכן, יש לנו מחשבות לעשות הגנות לדולר, לאחר שעד כה לא עשינו הגנות שכאלה. עם זאת, צריך לזכור שההשפעה של הדולר מתקזזת לאורך השנה, ובתשעת החודשים הראשונים שיעור הרווח הגולמי היה גבוה משיעורי הרווח הגולמיים במודלים שלנו - 58% בפועל לעומת 52% במודלים".



אתם חברה שפעילותה ממוקדת בעיקר בארה"ב ובטורקיה. אין מחשבה על הרחבת אזורי הפעילות כדי למזער סיכונים?



"זה נכון שחלק הארי של ההכנסות שלנו נובע מארה"ב, טורקיה וכמובן גם מישראל. אבל אל תשכח שיש לנו שווקים נוספים. בספרד אנחנו מוכרים בכלל לא רע. יש לנו שווקים חדשים בהודו ואנחנו מקווים שהעסקות שם יימשכו גם בעתיד. יוון נכנסה למחזור ההכנסות שלנו ברבעון הרביעי, ואנחנו שוקלים הכנסת מפיץ חדש לסקנדינוויה בתחילת השנה הבאה.



צריך להבין שהאסטרטגיה שלנו היא להתקדם במדינות בהן יש לנו כבר פעילות, ולעשות זאת לאט לאט. הכניסה למדינות חדשות תעשה בקצב איטי יותר מאשר המתחרים".



בדו"חות שלכם אתם מציינים שחלה ירידה מסוימת במחירי המכירה של המוצרים שלכם בגין התחרות בענף. אתה יכול להרחיב קצת על מצב המתחרים וההשפעה עליכם?



"זה לא סוד שכמה מהמתחרים שלנו היו ועודם במצב קשה יחסית בשל המיתון העולמי בכלל ובארה"ב בפרט. יש לחץ כלשהו במחירים כלפי מטה, וזו הסיבה שמצאנו לנכון לציין את זה בדו"חות. אבל, צריך לדעת שאנחנו לא הכי זולים. להיפך, המחיר שלנו הוא גבוה יחסית למתחרים בזכות השירותים שאנחנו מספקים, אבל הלקוחות שלנו מבינים את הערך המוסף שאנחנו נותנים להם ואני מקווה שבעתיד תהיה מגמה הפוכה אצל המתחרים. אם לא, והתחרות תימשך, מאוד יכול להיות שנראה קונסולידציה בענף. גם אנחנו בוחנים ביצוע השקעות חדשות".



במהלך הרבעון החולף דיווחתם על פיתוח מערכת למכירת זמן אוויר לטלפונים סלולריים. אתה יכול לפרט קצת יותר על התוכניות שלכם בתחום זה?



"בתחום המוצרים הסלולריים, אנחנו נחשבים לחברה מובילה - כ-35% מסך המכירות שלנו נבעו מתחום זה, וזה הרבה בהשוואה למתחרים. המוצר האחרון שהושק ברבעון השני התקבל יפה מאוד והוא 'מושך אש' במובן החיובי. כמו כן, אנחנו מתכוונים להשיק מוצר חדש בתחילת השנה הבאה, כדי לענות על דרישות הלקוחות - יש כיום גם דרישה למוצרים שולחניים מבוססי סלולר ולא רק לניידים. אין ספק שזה יתרום לשורה התחתונה ולצמיחה ברבעונים הקרובים".



אתם מצהירים על זה שאתם מעוניינים להגדיל את היקף ההכנסות החוזרות (Recurring Revenues). מה היעד שלכם?



"כיום ההכנסות החוזרות מהוות כ-10% מסך ההכנסות שלנו, ואנחנו מעוניינים להגיע למצב בו הן יהוו 30%-35% מסך ההכנסות. צריך להבין שחלק מהותי מהכנסות אלה הן משירות פרופר ללא השקעה".



בתחילת השנה דיווחתם על כוונתכם להגדיל את המלאים בשל דרישת הלקוחות בארה"ב, דרישה שעלתה לאור המצב הבטחוני. האם השלמתם את המשימה והאם אין חשש ממחיקת מלאים?



"נכון להיום, אפשר לומר שהשלמנו את המעבר בארה"ב מהחזקת מלאי תוצרת גמורה ל-30 יום להחזקת מלאי ל-90 יום. אנחנו לא נראה גידול במלאי ברבעון הרביעי. באשר למלאי מת - אנחנו מעדכנים את המלאים שלנו בכל רבעון ואין לנו מלאים מתים. כל המלאים חיים".



כיצד נראה הרבעון הרביעי עד כה, ומה התחזיות שלכם לשנה הבאה?



"לאור החצי הראשון של הרבעון הרביעי, אנחנו אופטימיים. באשר לשנה הבאה, אנחנו עושים הכל שמגמת הצמיחה תימשך גם בה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully