וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

MIT: מגמת ירידה בביקוש לעובדי היי-טק ברבעון האחרון לאחר יציבות יחסית מתחילת השנה

עינב בן יהודה

11.11.2002 / 13:13

הביקוש לעובדי היי-טק באוקטובר היה נמוך בכ-10% בהשוואה לממוצע שנרשם מתחילת השנה, וב-25.4% בהשוואה לאוקטובר 2001



חברת MIT מקבוצת מנפאואר ישראל מצביעה על תחילתה של מגמת ירידה בביקוש לעובדי היי-טק ברבעון הרביעי של השנה. זאת, לאחר יציבות יחסית שנרשמה עד חודש ספטמבר. יחד עם זאת, בחודש אוקטובר חלה עלייה של 14.8% בביקוש לעובדי היי-טק, לעומת ספטמבר (עונת החגים), בו נרשמה ירידה משמעותית בביקוש של 21.6%. נתונים אלו עולים מסקר דרושים של MIT על פי נתונים מנוכי עונתיות המתבסס על מודעות דרושים (מלים ושטח) המתפרסמות בלוחות העיתונים הגדולים.



עידית פדן, מנכ"ל MIT, מסרה כי העלייה בביקוש לעובדים בענף המחשבים והתקשורת באוקטובר 2002 איפיינה את כל קבוצות המקצועות, מלבד קבוצת המנהלים, שבה נרשמה ירידה של 26.5% בהשוואה לחודש ספטמבר, וקבוצת מהנדסי החומרה, שבה נרשמה ירידה של 4%.



פדן הדגישה כי העלייה בביקושים לעובדים בחודש אוקטובר קיימת רק בהתייחס לביקושים הנמוכים מאוד שנרשמו בספטמבר. לדבריה, למרות עלייה זו, הביקוש לעובדים בתחום ההיי-טק בחודש אוקטובר היה נמוך בכ-10% בהשוואה לממוצע הביקוש שנרשם מתחילת השנה.



עוד עולה מנתוני MIT כי הביקוש לעובדי היי-טק באוקטובר השנה היה נמוך ב-25.4% בהשוואה לאוקטובר 2001. כמו כן נרשמה ירידה של 67.2% בביקוש לעובדים בחודשים ינואר-אוקטובר 2002 בהשוואה לינואר-אוקטובר 2001.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully