וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין עושה מאמץ לבטל את משרד התקשורת עד הבחירות

ערן גבאי

11.11.2002 / 13:43

לוחץ על הוועדה להקמת רשות תקשורת עצמאית לסיים דיוניה; צפוי איחוד תחומי הטלקום והשידורים תחת רשות אחת

שר התקשורת, ראובן ריבלין, עושה מאמץ לבטל את משרד התקשורת עד מועד הבחירות ולוחץ על חברי הוועדה הדנה בהקמת רשות תקשורת עצמאית לסיים את דיוניה ולהגיש את מסקנותיה כבר בשבוע הבא.

בכיר באחד מגופי הרגולציה בשוק התקשורת אומר ש"ריבלין עובד מסביב לשעון בעניין הקמת רשות עצמאית לתקשורת". הוועדה הורכבה במקור מ-11 חברים וממספר משקיפים, בהם נציגי בזק וחברות הסלולר.

ארבעה חברי ועדה פרשו עד היום: דוידה לחמן-מסר - המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, פרופ' אברהם פרידמן - ראש מכון ירושלים, מיכה אנגל, ויצחק איש הורוביץ.

השבעה שנותרו חברים בוועדה: אורי אולניק - מנכ"ל משרד התקשורת, ד"ר אסף כהן - סמנכ"ל כלכלה במשרד התקשורת, משה גלילי - משנה למנכ"ל וסמנכ"ל ספקטרום במשרד התקשורת, עו"ד שריל קמפינסקי - לשכה משפטית במשרד התקשורת, אמיר לוי - משרד האוצר, ונציגי מערכת הביטחון - רולי ברייטמן וציפי קליינבוים. המשקיפים הם אסתי שטרנבך, עמית שכטר ואבי גבאי.

מטרת הוועדה להמליץ על מודל לאיחוד כל הגופים הרגולטורים בשוק התקשורת תחת גוף אחד. הוועדה מגבשת מודל לפיו תהיה רשות תקשורת אחת המאחדת הן את תחום הטלקום והן את תחום השידורים, זאת מאחר שרוב חברי הוועדה סבורים שהאחדת הטכנולוגיות והמדיות כיום לא יכולה לאפשר את הפרדת שני התחומים למקבלי החלטות שונים.

הוועדה דנה בכל הקשור למבנה של אותה רשות תקשורת שתקום, מי יממן אותה, כיצד יתבצעו מינויים ברשות, כיצד יתקבלו החלטות, למי היא תהיה כפופה, וכיצד יתבצע הדיווח ברשות. במשרד התקשורת מציגים נתונים, לפיהם בקרב כ-29 מדינות מפותחות, ב-27 מדינות יש רשות תקשורת עצמאית.

ריבלין הצהיר בעבר שיש לקדם את הקמת רשות התקשורת העצמאית מתוך כוונה לקטין את ההתערבות של הרגולטור בשוק למינימום ולהפוך את הרגולטור לגוף מקצועי יותר ומנותק מהמערכת הממשלתית. "איך תיתכן ודאות עסקית לגופים הפועלים בשוק כשכל פקיד מלך", אמר אז ריבלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully