וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבני תעשייה עברה להפסד

אלי דניאל

11.11.2002 / 13:45

ההפסד הנקי - 35.5 מיליון שקל - בעקבות מחיקה של כ-32 מיליון שקל בגין ההחזקה במניות אי.די.בי אחזקות

הרבעון השלישי של שנת 2002 לא האיר פניו לשורה התחתונה של חברת מבני תעשייה, הנמצאת בשליטת כלכלית ירושלים - חברת הנדל"ן בה שולט איש העסקים אליעזר פישמן. החברה מציגה הפסד רבעוני של כ-35.5 מיליון שקל, בעוד שברבעון המקביל הציגה החברה רווח נקי של כ-19.2 מיליון שקל.

הסיבה למעבר להפסד נובעת מהשקעותיה של החברה במניות אי.די.בי אחזקות ובנק הפועלים. כך, במהלך הרבעון החולף ביצעה החברה הפרשה בסך של כ-32 מיליון שקל בגין ההחזקה במניות אי.די.בי אחזקות והפחתה של כ-3.2 מיליון שקל בגין ההחזקה במניות בנק הפועלים.

בחברה מסבירים כי ההפחתה בגין מניות אי.די.בי בוצעה בעקבות הפחתת המחיר לפיו תתבצע עסקת העברת השליטה - מממחיר של 1.05 מיליארד דולר למחיר של 840 מיליון דולר. בעקבות ההפחתה רשומה ההשקעה במניות אי.די.בי לפי עלות של כ-246 מיליון שקל, בעוד ששווי השוק של מניות אלה עומד כיום על כ-140 מיליון שקל.

באשר למניות בנק הפועלים המוחזקות על ידי החברה, הרי שעלותן של אלה הופחתה בעקבות הערכת השווי של בנק הפועלים שהוכנה ע"י פרופ' אמיר ברנע עבור תעשיות מלח. במבני תעשייה מוסיפים כי עם קבלת מניות כור כדיווידנד בעין, יקוזז שווי מניות אלה מיתרת ההשקעה בבנק הפועלים. מניות בנק הפועלים שבידי החברה רשומות בספריה לפי עלות של כ-96 מיליון שקל, בעוד ששווי השוק שלהן עומד כיום על כ-75 מיליון שקל.

בשורה העליונה של החברה נרשם שיפור וזו גדלה בשיעור של כ-14% לרמה של כ-92.9 מיליון שקל, מזה כ-70.5 מיליון שקל הכנסות מדמי שכירות וכ-10.8 מיליון שקל הכנסות ממכירת דירות. יצוין כי גם בנטרול המחיקות אותן ביצעה החברה, נרשמה היחלשות בתוצאותיה כאשר הרווח התפעולי הסתכם בכ-34.1 מיליון שקל - קיטון של כ-11% לעומת הרבעון המקביל.

גורם נוסף אשר פגע בשורה התחתונה של החברה - הוצאות מימון גבוהות בהיקף של כ-42.7 מיליון שקל, עלייה של כ-275% לעומת היקף הוצאות המימון ברבעון השלישי של שנת 2001. העלייה החדה בהיקף הוצאות המימון נובעת מהפרשי מדדי בגין/ידוע שהגדילו הוצאות אלה בכ-18 מיליון שקל, לעומת היקפן ברבעון המקביל, ומעלייה ביתרות האשראי אשר הגדילה את הוצאות המימון בכ-6 מיליון שקל.

את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2002 מסכמת מבני תעשייה עם רווח של כ-1.7 מיליון שקל, נפילה של כ-96% לעומת הרווח הנקי שהושג בתקופה המקבילה. הרווח התפעולי שהשיגה החברה בתקופה זו הסתכם בכ-116.8 מיליון שקל - בדומה לרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2001.

הכנסותיה של מבני תעשייה בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הסתכמו בכ-334.5 מיליון שקל, גידול של כ-33% לעומת ההכנסות בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2001.

במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה היה לחברה תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת בסך של כ-151 מיליון שקל, וההון העצמי ביום ה-30 בספטמבר 2002 הסתכם בכ-1.24 מיליארד שקל - כ-29% ממאזן החברה.

במהלך הרבעון השלישי השקיעה מבני תעשייה בחברה פורטוגזית שרכשה מגרש בשטח של כ-6.2 דונם במתחם Expo בליסבון, בירת פורטוגל, תמורת כ-16 מיליון יורו. מגרש זה מיועד לבנייה למשרדים מסחר ושירותים, אם כי נבחנת האפשרות להוסיף לרשימת הייעודים המותרים גם הקמת מלון דירות. מבני תעשייה מחזיקה ב-75% ממניות החברה הפורטוגזית, וככל הידוע, ביתרת המניות מחזיק אליעזר פישמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully